Robot ułatwi zakupy w supermarkecie

Robot ułatwi zakupy w supermarkecie

Robot ułatwi zakupy w supermarkecie
02.07.2012 11:38, aktualizacja: 02.07.2012 12:57

Pokaże dokładnie, w jakim miejscu na półce leży poszukiwany towar.

Zespół naukowców z Carnegie Mellon University pod kierownictwem prof. Priya Narasimhana opracował robota, który w pierwszej wersji przeznaczony dla wielkich centrów odzieżowych. Andyvision skanuje półki, generując trójwymiarową mapę sklepu i jego zawartości i umieszcza ją na planie 3D, działającym w czasie rzeczywistym. Plan ten jest wyświetlany przy wejściu i przy dużym sklepie odzieżowym może być aktualizowany co ok.2-3 godziny. Informacje o towarach mogą być też przesyłane do tabletów np. iPadów obsługi sklepu.

Andyvision przetwarza obraz skanowanych półek i jednocześnie wykorzystuje zainstalowane oprogramowanie działające na zasadzie sieci neuronowych, umożliwiające samodzielne uczenie się - w tym przypadku rozpoznawania towarów. Wspomaga go baza trójwymiarowych obrazów i opisów towarów, pokazujących dostępny asortyment oraz prosta mapa sklepu. Andyvision czyta także kody kreskowe i tagi RFID oraz identyfikuje towary po ich kształcie, kolorze i wielkości. Robot ma też system nawigacyjny i ułatwiające poruszanie czujniki zbliżeniowe.

Jak powiedział "Technology Review" prof. Narasimhan, żadna z zastosowanych w Andyvision technologii nie jest prototypowa lub nowa i można ją przystosować do dowolnego typu sklepu.

Robot powstał po wywiadach z właścicielami zarówno dużych sieci, jak i średniej wielkości obiektów handlowych, którzy stwierdzili, że robot musi mież przede wszystkim umiejętność szybkiej orientacji w rozłożonych towarach. Prof. Narasimhan stwierdził, że przesądziło to o umieszczeniu systemu na mobilnym robocie, a nie skonstruowaniu go jako systemu stacjonarnego z czujnikami w postaci sieci kamer. Andyvision będzie przetestowany latem tego roku w kilku wielkich sklepach w USA.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)