Reklamy mobilne w natarciu, klienci w odwrocie

Reklamy mobilne poprzez SMS w pięciu największych krajach Europejskich (EU5) dosięgnęły już telefony 100 mln klientów - wynika z danych przedstawionych przez comScore

Reklamy mobilne w natarciu, klienci w odwrocie
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

18.11.2010 | aktual.: 19.11.2010 09:35

We wrześniu 2010 roku 43,6% mieszkańców Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii oraz Włoch otrzymało na swoje telefony reklamę za pomocą wiadomości SMS. Najczęściej były to informacje na temat produktu, usługi oraz marki.

Największą liczbę interakcji zanotowały wiadomości pochodzące od instytucji charytatywnych oraz organizacji non profit (11,6%). Na drugim miejscu znalazły się SMS-y z bonami oraz zniżkami (10,3%), a na trzecim - konkursowe (7,3%).

Z drugiej strony 57 mln klientów w ogóle nie reagowało na reklamy mobilne, wyświetlane np. podczas przeglądania stron internetowych poprzez telefony. Przy czym użytkownicy smartfonów byli narażeni na ich oglądanie dwa razy częściej, niż właściciele tradycyjnych telefonów.

Najwięcej reklam mobilnych wyświetlanych jest na ekranach smartfonów brytyjskich (dwie trzecie wszystkich) oraz francuskich. I to właśnie właściciele tego typu urządzeń najczęściej nie oglądają prezentowanych im przez reklamodawców treści.

We wrześniu mieszkańcy EU5 najczęściej korzystali na swoich telefonach z wiadomości tekstowych (82,1%), aplikacji (26,2%, nie wliczając tych preinstalowanych) przeglądania sieci (27,7%). Na kolejnych miejscach znalazło się słuchanie muzyki (25,2%) oraz korzystanie z sieci społecznościowych lub blogów (16,7%).

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)