Reklamy Google wywołują fałszywy alarm u Kaspersky'ego

Reklamy Google wywołują fałszywy alarm u Kaspersky'ego

Reklamy Google wywołują fałszywy alarm u Kaspersky'ego
Źródło zdjęć: © Kaspersky
26.01.2010 14:32, aktualizacja: 26.01.2010 14:50

Docierają do nas informacje o ostrzeżeniach przed wirusami wydawanych przez oprogramowanie antywirusowe Kaspersky i G Data przy otwieraniu stron internetowych. Wszystko wskazuje na to, że jest to fałszywy alarm. Prowadzone są już na ten temat ożywione dyskusje na forach firmy Kaspersky. Jedna z osób, których dotyczy ten problem, donosi także, że dział pomocy technicznej firmy potwierdził, że jest to fałszywy alarm.

Docierają do nas informacje o ostrzeżeniach przed wirusami wydawanych przez oprogramowanie antywirusowe Kaspersky i G Data przy otwieraniu stron internetowych. Wszystko wskazuje na to, że jest to fałszywy alarm.

Prowadzone są już na ten temat ożywione dyskusje na forach firmy Kaspersky. Jedna z osób, których dotyczy ten problem, donosi także, że dział pomocy technicznej firmy potwierdził, że jest to fałszywy alarm.

Obraz
© (fot. Google)

Problem

Skaner bierze za podejrzane odwołania do http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js, za pomocą którego wyświetlane są reklamy Google. Kaspersky zgłasza w nich obecność trojana Trojan.js.redirector.ar. Jednak ani ręczne sprawdzenie pliku, ani też analiza za pomocą skanerów antywirusowych na Virustotal nie znalazły w nim niczego podejrzanego. Jako że starsze wersje (do 200. roku) oprogramowania G Data używały silników antywirusowych Kasperskiego i ich sygnatur, także użytkownicy tego oprogramowania mogą się spotkać z ostrzeżeniami o wirusie.

Rozwiązanie

Dotarło do nas oficjalne stanowisko firmy Kaspersky – Christian Wirsig, Communications Manager w tej firmie, potwierdza, że ostrzeżenia są jedynie fałszywym alarmem. Programiści Kaspersky'ego pracują obecnie nad aktualizacją, która – jeśli to tyko będzie możliwe – ukaże się jeszcze dzisiaj i będzie rozprowadzana automatycznie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)