Raport Interaktywnie.com: Ranking agencji interaktywnych 2015
Interaktywnie.com po raz piąty przygląda się przychodom, zyskom i stratom rodzimych agencji interaktywnych. Prezentujemy zestawienie firm z branży interaktywnej, prognozy na 2015 rok i case study najlepszych realizacji. Ale nie tylko... Dowiadujemy się też, co agencji sądzą o swoich klientach. Czy - w porównaniu do wyników sprzed roku - zmienili zdanie na ich temat?
Stawka, o którą toczy się gra na rynku interaktywnym z roku na rok rośnie. Świadczą o tym najlepiej wyniki agencji interaktywnych, które zostały ujęte w naszym rankingu. Kto zarobił najwięcej? O tym przekonasz się pobierając nasz bezpłatny raport, w którym po raz piąty prześwietlamy finanse branży. Na podstawie zebranych danych udało się stworzyć dwie obszerne tabele, zawierające wyniki ponad 3. firm za ostatnie dwa lata działalności. Jest to pierwszy tak obszerny raport na temat agencji interaktywnych w Polsce.
W rankingu można zobaczyć, jak agencje radziły sobie finansowo. Ale pieniądze to przecież tylko jedno z wielu kryteriów oceny ich pracy. Nie mniej istotnym są laury zdobywane w branżowych konkursach. Dlatego i my wybraliśmy realizacje, które stawiać można za wzór. Być może okażą się one inspiracją dla projektów w roku 2015.
Bo wygląda na to, że w 201. roku będzie się działo. Elektronika noszona (wearables), wideo osadzane w mailach, dalszy rozwój mobile czy większy nacisk na reklamy efektywnościowe... Agencje interaktywne, choć trzeba powiedzieć, że podział na digital i tradycyjne media coraz rzadziej ma rację bytu, będą musiały nie tylko wnikliwie obserwować trendy, ale i wdrażać nowości w swoich strategiach. Klienci - co wynika z ankiety przeprowadzonej w Interaktywnie.com - są bowiem coraz bardziej świadomi możliwości, jakie oferuje internet i coraz odważniejsi w korzystaniu z technologii.
- _ Większość klientów, z którymi pracujemy jest dobrze przygotowanych pod względem merytorycznym. Oczywiście są osoby, które mają większe doświadczenie i mniejsze. Rozpiętość wiedzy jest jednak mniejsza niż kilka lat temu. Poziom miedzy marketerami od interactive się wyrównuje _- ocenia Robert Sosnowski, dyrektor zarządzający agencji Biuro Podróży Reklamy. Branża powinna być więc z jednej strony spokojna o przyszłość - zainteresowanie digitalem będzie tylko rosło, nie ma tu żadnej niespodzianki. Z drugiej - rosnąć będą też wymagania klientów, którzy nie tylko coraz sprawniej poruszają się po cyfrowym świecie, ale też oraz rzadziej chcą płacić za obietnice. W dobie internetu liczy się bowiem konkretny efekt.