Quo vadis Androidzie?
Czy system operacyjny Android ma szansę na wyrwanie kawałka tortu z zapchanego rynku producentów smartfonów? Oprogramowanie jest już prawie gotowe, pierwszy telefon zaprezentowany, tylko czekać na telefony innych producentów pracujące pod kontrolą nowego systemu - sęk w tym, że konkurencja pojawi się nie wcześniej niż za rok.
Zaprezentowany niedawno HTC T-Mobile G1 długo będzie samotny w batalii o miejsce na rynku smartfonów. HTC stawia w dalszym ciągu na Windows Mobile, traktując Androida jako jedynie uzupełnienie oferty - trudno więc liczyć na nagły wysyp nowych modeli ze strony HTC.
Tymczasem LG i Samsung, koncerny, które deklarowały wprowadzenie na rynek telefonów z Androidem, mówią o premierach nie wcześniej niż w trzecim kwartale 2009 roku. Do tego czasu rynek zmieni się znacznie - coraz większe znaczenie będzie miała mobilna telewizja, powszechne staną się telefony z aparatami 8 Mpix, pojawią się dotykowe rozwiązania Nokii i najprawdopodobniej nowy iPhone.
Zasadniczą i w gruncie rzeczy jedyną rewolucją jaką wprowadza HTC T-Mobile G1 jest Android Market, czyli dostęp do bazy bezpłatnych aplikacji. Nowa polityka udostępniania oprogramowania, choć podoba się klientom, budzi wiele wątpliwości wśród dostawców reklam.