Quo vadis Androidzie?

Quo vadis Androidzie?

Quo vadis Androidzie?
Źródło zdjęć: © Google
03.10.2008 17:40, aktualizacja: 06.10.2008 10:43

Czy system operacyjny Android ma szansę na wyrwanie kawałka tortu z zapchanego rynku producentów smartfonów? Oprogramowanie jest już prawie gotowe, pierwszy telefon zaprezentowany, tylko czekać na telefony innych producentów pracujące pod kontrolą nowego systemu - sęk w tym, że konkurencja pojawi się nie wcześniej niż za rok.

Zaprezentowany niedawno HTC T-Mobile G1 długo będzie samotny w batalii o miejsce na rynku smartfonów. HTC stawia w dalszym ciągu na Windows Mobile, traktując Androida jako jedynie uzupełnienie oferty - trudno więc liczyć na nagły wysyp nowych modeli ze strony HTC.

Tymczasem LG i Samsung, koncerny, które deklarowały wprowadzenie na rynek telefonów z Androidem, mówią o premierach nie wcześniej niż w trzecim kwartale 2009 roku. Do tego czasu rynek zmieni się znacznie - coraz większe znaczenie będzie miała mobilna telewizja, powszechne staną się telefony z aparatami 8 Mpix, pojawią się dotykowe rozwiązania Nokii i najprawdopodobniej nowy iPhone.

Zasadniczą i w gruncie rzeczy jedyną rewolucją jaką wprowadza HTC T-Mobile G1 jest Android Market, czyli dostęp do bazy bezpłatnych aplikacji. Nowa polityka udostępniania oprogramowania, choć podoba się klientom, budzi wiele wątpliwości wśród dostawców reklam.

To właśnie w mobilnej reklamie Google widzi szansę na zyski. Trudno jednak nie być sceptycznym, gdy typowo komercyjny App Store Apple’a okazał się skuteczną maszyną do robienia pieniędzy. Właśnie o skopiowaniu takiej maszyny myśli teraz konkurencja, a nie o rozdawaniu oprogramowania za darmo.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)