Pszczoła influencerka. Na Instagramie walczy z problemem wymierania pszczelich rodzin
Pszczoły wymierają na alarmującą skalę. Naukowcy z Auburn University i University of Maryland łączą to z postępującymi zmianami klimatycznymi. Przyczyn jest znacznie więcej. Jedno jest pewne, brak pszczół wywoła poważne skutki dla naszego ekosystemu. Najnowsza gwiazda mediów społecznościowych – Pszczoła influencerka podejmuje walkę z tym problemem.
26.07.2019 | aktual.: 26.07.2019 14:37
Pszczołę influencerkę obserwuje aż 107 tys. użytkowników Instagrama. Jej pomysłodawcą jest francuska fundacja Bee Fund, która nagłaśnia problem ochrony pszczelich rodzin.
Jaki cel ma Pszczoła influencerka?
Pszczoła zamierza wspierać swoją społeczność, generując przychody z reklam za pośrednictwem mediów społecznościowych, a głównie za sprawą konta na Instagramie. Wszystkie uzyskane środki są przekazywane Bee Fund. Fundacja wydaje je na działania związane z ochroną pszczół.
Na Instagramie, Pszczoła influencerka zamieszcza różne zdjęcia obrazujące jej życie. Są to głównie fotografie z podróży i pokazująca pszczołę w codziennych sytuacjach. Na profilu znajdują się również krótkie firmy, które tłumaczą, dlaczego pszczoły są tak ważne dla człowieka.
Cały pomysł jest kreatywną akcją ekologów, nagłaśniającą problem wymierania pszczół. Jeżeli ich zabraknie, zaburzona zostanie uprawa roślin i produkcja żywności. Pszczoły są bowiem głównymi owadami zapylającymi.
Życiu pszczół zagraża użycie szkodliwych pestycydów. Znajdują się one w stosowanych na masową skalę chemicznych środkach owadobójczych. Środki te zmniejszają odporność pszczół na choroby i pasożyty. Zdaniem naukowców, wpływ na zmniejszanie się populacji pszczół mają również zmiany klimatyczne i rosnące temperatury.
Nietypowe kampanie w ochronie pszczół
Nietypowa kampania informacyjna, nie jest jedynym kreatywnym pomysłem na ochronę owadów. Popularny serwis z filmami dla dorosłych, PornHub również zaangażował się w pomoc zagrożonym wyginięciem pszczołom.
Opublikował on 14 filmów przedstawiających życie pszczół. Dochód z reklam towarzyszących filmom został w całości przeznaczony na organizacje wspierające ich ochronę - Operation Honey Bee, a także Centrum Badań Nad Pszczołami Miodnymi.
Zobacz też: