Przyszłość reklamy online: wideo, mobile, społeczności

Przyszłość reklamy online: wideo, mobile, społeczności

Przyszłość reklamy online: wideo, mobile, społeczności
Źródło zdjęć: © idg
23.10.2007 12:30, aktualizacja: 24.10.2007 10:12

W internecie formatem reklamowym przyszłości będzie wideo, a platformami dotarcia serwisy społecznościowe i usługi mobilne, prognozują analitycy IDC, firma badawczej należącej do koncernu IDG. Przedstawiamy najważniejsze wnioski płynące z raportu.

Zgodnie z danymi analityków IDC przedstawionych w prezentacji "New Media Trends:
What They Mean for Publishers" rokrocznie spadają udziały reklamy prasowej i telewizyjnej w torcie reklamowym. Ich miejsce w budżetach marketingowych zajmuje internet.

Udział internetu w wydatkach na reklamę ma wzrosnąć z 6,9% w tym roku do 9% w 2011 r. Internet nadal nie dorówna telewizji, która według prognoz na 2011 rok ma mieć 14% udział w budżetach reklamowych oraz reklamom w dziennikach, które w 2011 r. będą stanowiły 20% pieniędzy przeznaczonych na reklamę.

IDC prognozuje absolutny przełom w reklamie typu rich media, czyli wykorzystującej wideo, animację, dźwięk i interakcję. W tym roku stanowi ona 11,9% udziału w amerykańskim rynku, w 2011 r. ma to być 20,7%. To zapewni formatom rich-media drugie miejsce po reklamie w wyszukiwarkach. IDC twierdzi, że to znak ostrzegawczy dla Google, które ponad 90% swoich przychodów czerpie z reklamy w wyszukiwarkach.

Co ciekawe IDC uważa, że będziemy świadkami renesans popularności reklamy rozliczanej ze względu na liczbę odsłon ( CPM ). Rośnie także rola modeli rozliczeniowych ze względu na efekt ( np. CPA ).

Według IDC, największe serwisy społecznościowe - takie jak MySpace czy Facebook mają ogromny potencjał na przyszłość, chociaż na razie nie są jeszcze źródłem znacznych przychodów. Zdaniem IDC w przypadku dużych serwisów społecznościowych sensowne staną się modele abonamentowe ( za wybrane usługi ) oraz integracja z platformami e-commerce.

Anality IDC twierdzą, że możliwości internetowe iPhone'a oraz plan wprowadzenia do sprzedaży telefonu Google znacznie przyczynią się do popularności reklamy w urządzeniach mobilnych. Wśród konsumentów następuje coraz większa róźnorodność preferencji dotyczących mediów, a telefon komórkowy jest jednym z urządzeń, które mają zawsze przy sobie. Dodatkowo - urządzenia mobilne szybko się zmieniają oferując coraz szersze możliwości. W 2006 r. z internetu w komórki korzystało 23% Amerykanów, w 2011 r. ma być ich według IDC już 80%.

Źródło artykułu:internetstandard.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)