Przyszłość reklamy online: wideo, mobile, społeczności

W internecie formatem reklamowym przyszłości będzie wideo, a platformami dotarcia serwisy społecznościowe i usługi mobilne, prognozują analitycy IDC, firma badawczej należącej do koncernu IDG. Przedstawiamy najważniejsze wnioski płynące z raportu.

Obraz
Źródło zdjęć: © idg

Zgodnie z danymi analityków IDC przedstawionych w prezentacji "New Media Trends:
What They Mean for Publishers" rokrocznie spadają udziały reklamy prasowej i telewizyjnej w torcie reklamowym. Ich miejsce w budżetach marketingowych zajmuje internet.

Udział internetu w wydatkach na reklamę ma wzrosnąć z 6,9% w tym roku do 9% w 2011 r. Internet nadal nie dorówna telewizji, która według prognoz na 2011 rok ma mieć 14% udział w budżetach reklamowych oraz reklamom w dziennikach, które w 2011 r. będą stanowiły 20% pieniędzy przeznaczonych na reklamę.

IDC prognozuje absolutny przełom w reklamie typu rich media, czyli wykorzystującej wideo, animację, dźwięk i interakcję. W tym roku stanowi ona 11,9% udziału w amerykańskim rynku, w 2011 r. ma to być 20,7%. To zapewni formatom rich-media drugie miejsce po reklamie w wyszukiwarkach. IDC twierdzi, że to znak ostrzegawczy dla Google, które ponad 90% swoich przychodów czerpie z reklamy w wyszukiwarkach.

Co ciekawe IDC uważa, że będziemy świadkami renesans popularności reklamy rozliczanej ze względu na liczbę odsłon ( CPM ). Rośnie także rola modeli rozliczeniowych ze względu na efekt ( np. CPA ).

Według IDC, największe serwisy społecznościowe - takie jak MySpace czy Facebook mają ogromny potencjał na przyszłość, chociaż na razie nie są jeszcze źródłem znacznych przychodów. Zdaniem IDC w przypadku dużych serwisów społecznościowych sensowne staną się modele abonamentowe ( za wybrane usługi ) oraz integracja z platformami e-commerce.

Anality IDC twierdzą, że możliwości internetowe iPhone'a oraz plan wprowadzenia do sprzedaży telefonu Google znacznie przyczynią się do popularności reklamy w urządzeniach mobilnych. Wśród konsumentów następuje coraz większa róźnorodność preferencji dotyczących mediów, a telefon komórkowy jest jednym z urządzeń, które mają zawsze przy sobie. Dodatkowo - urządzenia mobilne szybko się zmieniają oferując coraz szersze możliwości. W 2006 r. z internetu w komórki korzystało 23% Amerykanów, w 2011 r. ma być ich według IDC już 80%.

Źródło artykułu: internetstandard.pl
Wybrane dla Ciebie
Symulacja 100 mld gwiazd Drogi Mlecznej. Dzięki AI i superkomputerom
Symulacja 100 mld gwiazd Drogi Mlecznej. Dzięki AI i superkomputerom
Perseverance wypatrzył na Marsie skałę. Ona nie pochodzi z Marsa
Perseverance wypatrzył na Marsie skałę. Ona nie pochodzi z Marsa
Starship nie poleci na Księżyc w 2027 roku. Artemis 3 musi poczekać
Starship nie poleci na Księżyc w 2027 roku. Artemis 3 musi poczekać
Antydronowe rakiety z Estonii. PGZ chce ich współprodukować 10 tys. rocznie
Antydronowe rakiety z Estonii. PGZ chce ich współprodukować 10 tys. rocznie
Transport francuskiego uranu do Rosji. Współpraca pomimo ataku na Ukrainę
Transport francuskiego uranu do Rosji. Współpraca pomimo ataku na Ukrainę
Deepfake na koncercie Maty. Wszyscy wyglądali tak samo
Deepfake na koncercie Maty. Wszyscy wyglądali tak samo
Trump uśmiecha się do Saudów. Liczy na sprzedaż potężnej machiny
Trump uśmiecha się do Saudów. Liczy na sprzedaż potężnej machiny
NASA zapowiada konferencję. Pokaże nowe zdjęcia komety 3I/ATLAS
NASA zapowiada konferencję. Pokaże nowe zdjęcia komety 3I/ATLAS
"Zabójca dronów". Dotrze do Ukrainy jeszcze w listopadzie
"Zabójca dronów". Dotrze do Ukrainy jeszcze w listopadzie
Sojusznik Putina dostarcza te drony. "Są niezbadane"
Sojusznik Putina dostarcza te drony. "Są niezbadane"
Mniej energii. "Globalnie ślad energetyczny AI jest niezauważalny"
Mniej energii. "Globalnie ślad energetyczny AI jest niezauważalny"
Chińczycy rozpoczynają testy. Niedawno zaczęli budować ten okręt
Chińczycy rozpoczynają testy. Niedawno zaczęli budować ten okręt