Przycisk Lubię to! niezgodny z prawem

To idealne narzędzie marketingowe może być niezgodne z prawem.

Przycisk Lubię to! niezgodny z prawem
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Przepisy obowiązujące w USA mówią jasno, że strony internetowe nie mogą gromadzić żadnych informacji o użytkownikach poniżej 13. roku życia bez zgody ich rodziców lub opiekunów. Ustawa ma na celu ochronę prywatności najmłodszych. Tymczasem Facebook poprzez umieszczony na 9 milionach amerykańskich stron przycisk Lubię to! może dokładnie określić zainteresowania swoich użytkowników - również dzieci.

Przedstawiciele Facebooka wysłali do Federalnej Komisji Łączności (ang. FCC) 20-stronicowy dokument, w którym argumentują, że przycisk Lubię to! nie łamie amerykańskich przepisów, a wręcz powinien podlegać ochronie wolności słowa. Jeśli urzędnicy nie przychylą się do prośby pracowników Zuckerberga, problematyczny przycisk będzie musiał zniknąć ze stron w USA, albo po jego wciśnięciu będzie się musiało pojawiać okno dialogowe, wymuszające potwierdzenie, że internauta ma więcej niż 1. lat. Takie zmiany mogą być wręcz zabójcze dla tego idealnego narzędzia marketingowego.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)