Przełomowe wideo NASA ukazuje wygląd serca Drogi Mlecznej

Źródło zdjęć: © NASA / ESA / SAO / CXC / JPL-Caltech / STScI
06.05.2016 08:45, aktualizacja: 06.05.2016 09:38

NASA opublikowała nagranie z Kosmicznego Teleskopu Hubble'a. Przełomowe wideo ukazuje serce Drogi Mlecznej. Dzięki użyciu kamery termowizyjnej naukowcy mieli możliwość zajrzenia w głąb galaktyki. Dzięki temu możemy spojrzeć na ponad pół miliona gwiazd.

NASA opublikowała nagranie z Kosmicznego Teleskopu Hubble'a. Przełomowe wideo ukazuje serce Drogi Mlecznej. Użycie kamery termowizyjnej dało naukowcom możliwość zajrzenia w głąb galaktyki. Dzięki temu możemy spojrzeć na ponad pół miliona gwiazd.

W oparciu o zbiór zdjęć wykonanych przez teleskop Hubble'a, NASA przygotowała specjalne wideo, które zabiera nas w podróż do samego centrum naszej galaktyki. Gdybyśmy chcieli dotrzeć tam z Ziemi, to podróż zajęłaby nam około 2700. lat, jednak dzięki pracy naukowców wystarczy nam 30 sekund.

W jądrze galaktyki możemy podziwiać prawie pół miliona gwiazd. Jak podaje sama agencja kosmiczna, w rejonie między Ziemią, a najbliższym naszym sąsiadem gwiezdnym (poza Słońcem) - Alfa Centauri - znajduje się pas z milionami słońc. Zobaczcie, jak wygląda nasza galaktyka od środka.