Projektanci spierają się z Microsoftem o prawa do marki

Projektanci spierają się z Microsoftem o prawa do marki

Projektanci spierają się z Microsoftem o prawa do marki
22.12.2009 15:37

Zajmujące się wzornictwem przedsiębiorstwo z St. Louis w amerykańskim stanie Missouri wniosło pozew przeciwko Microsoftowi o naruszenie praw do marki. Jego nazwa to "Bing!" i aż po znak wykrzyknika jest ona identyczna z nazwą wyszukiwarki software'owego giganta.

Zajmujące się wzornictwem przedsiębiorstwo** z St. Louis w amerykańskim stanie Missouri wniosło pozew przeciwko Microsoftowi o naruszenie praw do marki. Jego nazwa to "Bing!" i aż po znak wykrzyknika jest ona identyczna z nazwą **wyszukiwarki software'owego giganta.

Microsoft ochrzcił swój produkt mianem Bing dopiero kilka miesięcy temu, podczas gdy firma Bing! Information Designs używa tej nazwy już od dziesięciu lat – czytamy w oświadczeniu prawników przedsiębiorstwa, które opublikował branżowy serwis BusinessWire. W maju 2009 roku właściciele spółki złożyli wniosek o uznanie nazwy firmy za znak towarowy.

Obraz

c Wniosek ten nie został jednak przyjęty, ponieważ nieco wcześniej Microsoft złożył analogiczny wniosek o uznanie za znak towarowy nazwy jego wyszukiwarki "Bing". Jako że nazwa podana w tym wniosku różni się od wniosku dla "Bing!" jedynie użyciem znaku wykrzyknika, amerykański urząd patentowy w pięciostronicowym raporcie stwierdza, że wnioskodawcy muszą przedstawić dalsze dowody na ich prawa do marki. Zaprezentowany dotychczas materiał nie uzasadnia przyznania praw ochronnych, albowiem jest ona zbyt podobna do tej, o którą zawnioskował Microsoft.

Postępowanie w sprawie znaku jest jeszcze nierozstrzygnięte. Prawnicy małej firmy wzorniczej argumentują, że podobieństwo nazw może wprowadzać zamieszanie w publicznym odbiorze firmy i prowadzić do tego, że jej przedstawiciele mogą być brani za pracowników Microsoftu. W związku z tym domagają się pieniędzy od Microsoftu dla Bing! Information Design.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)