Programy telewizyjne 3D dzięki Nvidia Quadro
Firma NVIDIA wprowadza rozwiązanie dla produkcji transmisji telewizyjnych. Jednym z nich jest system obsługi potoku cyfrowego obrazu wideo - NVIDIA Quadro Digital Video Pipeline, który znacznie upraszcza i przyśpiesza produkcję transmisji telewizyjnych realizowanych w trzech wymiarach i na żywo
12.04.2010 15:30
Dzięki platformie Quadro Digital Video Pipeline i mocy procesorów graficznych firmy NVIDIA rozwiązywanie problemów związanych ze złożonością obsługi procesów przechwytywania, przetwarzania oraz dostawy treści trójwymiarowych i tradycyjnych będzie łatwiejsze i szybsze. System NVIDIA Quadro Digital Video Pipeline został zintegrowany w elastycznej, niezawodnej i wysoce opłacalnej stacji komputerowej, która zapewnia zaawansowane możliwości produkcyjne na każdym etapie procesu realizacji.
• Przechwytywanie: system obsługuje cztery wejściowe strumienie HD-SDI (lub dwa stereoskopowe strumienie 3D) jednocześnie, dzięki czemu reżyserzy mogą korzystać z dostępu do najwyższej jakości obrazów, na których przeprowadzono już proces korekcji jakości obrazu i kolorów.
• Przetwarzanie: system renderuje i komponuje w czasie rzeczywistym trójwymiarowe elementy graficzne, efekty rzeczywistości wirtualnej oraz efekty przejścia, umożliwiając tworzenie wysoce atrakcyjnych wizualnie programów.
• Dostarczanie: system generuje strumienie HD-SDI dla prawego i lewego oka wraz ze ścieżką dźwiękową, umożliwiając natychmiastowy podgląd i transmisję programu.
Ponieważ ta wysoce elastyczna platforma obsługuje technologie DirectX i OpenGL, producenci oprogramowania oraz firmy integrujące tworzą na jej podstawie niezwykle złożone rozwiązania.
Firmy Brainstorm Multimedia, Vizrt i Weather Services International (WSI) to innowacyjne studia pracujące na polu grafiki dla transmisji telewizyjnych, które stworzyły pełne procesy pracy z materiałami 3. w oparciu o bliską współpracę z firmą NVIDIA i platformę Quadro Digital Video Pipeline. Partnerzy oferują rozwiązania umożliwiające wzbogacenie transmisji nadawanych na żywo, np. poprzez wprowadzenie do nich elementów graficznych generowane komputerowo, wirtualnych studiów i efektów wzbogaconej rzeczywistości.
"System Quadro Digital Video Pipeline to technologia, która zrewolucjonizuje procesy realizacji materiałów trójwymiarowych," twierdzi Paul Lacombe, prezes firmy Brainstorm America. „Razem z firmą NVIDIA tworzymy rozwiązania dla klientów takich jak ESPN, którzy wyznaczają przyszły kierunek transmisji sportowych nadawanych na żywo i w trzech wymiarach”.
"Podczas tworzenia naszych systemów generowania grafiki trój- i dwuwymiarowej sięgnęliśmy po moc procesorów graficznych NVIDIA Quadro,”. twierdzi Gerhard Lang, Dyrektor ds. Inżynierii w firmie Vizrt. "Nowy silnik Viz Engine obsługuje platformę NVIDIA Quadro Digital Video Pipeline. Bezpośredni dostęp do procesora graficznego NVIDIA daje nam możliwość tworzenia bardziej szczegółowych obrazów 3D bez dodatkowych opóźnień."
"Bez technologii firmy NVIDIA nie moglibyśmy wygenerować na żywo tak skomplikowanych elementów graficznych dla programów pogodowych," twierdzi Bill Dow, Wiceprezes i Dyrektor Generalny firmy Media Division, WSI. "Produkowany przez nas system renderowania efektów pogodowych w czasie rzeczywistym TruVu Max korzysta obecnie z technologii Quadro. System Quadro Digital Video Pipeline umożliwia nam integrowanie czterech strumieni wideo w programie jednocześnie; to wyjątkowa cecha, dzięki której możemy nadawać informacje o pogodzie z ostatniej chwili".
"Realizatorzy programów eksperymentujący z materiałem 3. szybko odkrywają, że poprawna realizacja takiej transmisji jest niesamowicie trudna," mówi Jeff Brown, Dyrektor Generalny Grupy Rozwiązań Profesjonalnych w firmie NVIDIA. "Przy trzech wymiarach powstaje znacznie więcej problemów w porównaniu do tradycyjnych transmisji. System Quadro Digital Pipeline został zaprojektowany po to, by ukryć te złożone problemy; dzięki niemu realizatorzy mogą skoncentrować się na tworzeniu tego, co najważniejsze - prawdziwie rewolucyjnych transmisji telewizyjnych".
Cyfrowy potok wideo NVIDIA Quadro Digital Video Pipeline w pełni obsługuje proces pracy w trzech wymiarach, gdyż może jednocześnie przetwarzać strumienie wideo dla prawego i lewego oka. Połączenie takiego potoku z aktywnymi okularami migawkowymi NVIDIA 3. Vision umożliwia operatorom i reżyserom podgląd treści stereoskopowych w pełnej rozdzielczości jeszcze w trakcie produkcji.
Proces postprodukcji treści 3D również został usprawniony - profesjonalni technicy obrazu wideo mogą edytować treść za pomocą oprogramowania Adobe Premiere Pro CS5, które jest akcelerowane przez procesory graficzne NVIDIA Quadro. Szereg wtyczek przechwytywania, składania i kodowania obrazu 3D umożliwia stworzenie zintegrowanego procesu pracy.