Prawie 2 mln kary od UOKiK dla Canal+ Cyfrowy

Prawie 2 mln kary od UOKiK dla Canal+ Cyfrowy

Prawie 2 mln kary od UOKiK dla Canal+ Cyfrowy
Źródło zdjęć: © PAP/Andrzej Hrechorowicz
10.02.2012 10:12, aktualizacja: 10.02.2012 13:50

Spółka wprowadzała abonentów w błąd. Canal+ Cyfrowy zaprzestał stosowania zakwestionowanej praktyki

UOKiK uznał, że Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki, wysyłając im listy z informacją, że powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką.

Urząd ocenił, że wielu z tych abonentów nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę, podczas gdy zgodnie z regulaminem, wystarczające było wypowiedzenie, wysłane listem. UOKiK stwierdził, że telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.

Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd, co do ich obowiązków i nałożyła karę w wysokości 1 80. 304 zł. Urząd zaznaczył jednocześnie, że spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki.

Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu. Jak poinformowała spółka, sprawa dotyczyła zakwestionowania przez UOKiK jednorazowego sformułowania zawartego w piśmie z 2010 roku adresowanym do abonentów. _ "Istotne jest to, że pismo kierowane było do osób, które już wcześniej złożyły oświadczenie o rezygnacji z umowy o abonament. Rezygnacje te były przez Canal+ Cyfrowy w pełni uznawane, ponieważ były składane zgodnie z postanowieniami Regulaminu" _ - podkreśliła spółka.

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)