Poziom zadowolenia klientów Apple nieznacznie spada
18.08.2009 19:30, aktual.: 19.08.2009 11:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Produkty Apple ponownie otrzymały najwyższą ocenę w corocznym raporcie na temat satysfakcji klientów, przygotowanym przez amerykańską organizację American Customer Satisfaction Index. Warto jednak zaznaczyć, że firma z Cupertino jako jedyna zanotowała w porównaniu do 2008 roku nieznacznie gorszy wynik.
Coroczny raport przygotowywany jest przez organizację American Customer Satisfaction Index od 199. roku. Z najnowszego wynika, że średni poziom zadowolenia klientów z produktów z kategorii "komputery osobiste" wzrósł (w porównaniu z rokiem 2008) - o 1 punkt, do poziomu 75.
Ponadto, co interesujące, wśród ujętych w raporcie firm jedynie Apple zanotowało nieznaczny spadek poziomu zadowolenia klientów - o 1,2 punktu. Nie zmienia to jednak faktu, że sprzęt z nadgryzionym jabłuszkiem (podobnie jak w roku 2008. pozostawił daleko w tyle konkurencyjne konstrukcje.
Otrzymane wyniki:
Apple: 84 (2008 r. - 85)
Dell: 75 (2008 r. - 75)
Compaq (Hewlett-Packard): 74 (2008 r. - 74)
Gateway (Acer): 74 (2008 r. - 74)
HP (Hewlett-Packard): 74 (2008 r. - 74)
IBM i Packard Bell: poziom zadowolenia klientów niezmierzony