Potężna inwestycja giganta. Chce dostarczać żywność pod drzwi klienta
Konkurent Amazona zbroi się do dalszej walki o rząd dusz i portfeli. Korporacja Target wykupiła właśnie start-up Shipt Inc., specjalizujący się w dostawach w tym samym dniu.
14.12.2017 | aktual.: 14.12.2017 10:22
Transakcja opiewa na kwotę 550 milionów dolarów. Wykupienie start-upu pozwoli docelowo klientom sieci Target na zamawianie żywności i towarów przez internet, a potem otrzymanie ich w ramach dostawy z najbliższego supermarketu należącego do firmy tego samego dnia, donosi Bloomberg.
To nie pierwsza transakcja, która ma ułatwić klientom zakupy. Wcześniej w 2017 roku Target wykupił firmę IT Grand Junction, która również zajmowała się zarządzaniem dostaw lokalnych i w tym samym dniu. Na chwilę obecną Target umożliwia dostawę w ten sam dzień na terenie Nowego Jorku, a zamówienia i przesyłki wysyła z 1400 placówek.
Dlaczego sieć stawia na dostawy w ten sam dzień? Powód jest prosty. Po wykupieniu przez Amazona sklepów Whole Foods wszystkie duże sieci oferuje żywność i pozostałe towary zaczęło konkurować się ze sobą jeszcze mocniej. Oprócz dwóch wspomnianych sieci, w USA popularnością cieszą się takie marki jak Wal-Mart czy Best Buy Co. A według ostatnich badań, czterech na pięciu konsumentów oczekuje dostawy w ten sam dzień. Taką usługę oferuje jednak tylko połowa sprzedawców na rynku.
Przeczytaj również: Jak używać automatycznej skrzyni biegów?
Przejęcie Shipt pozwoli wprowadzić opcję dostawy tego samego dnia do połowy z 1834 sklepów Target do przyszłego lata. Przed świętami Bożego Narodzenia 2018, usługa ta ma być dostępna w większości sklepów. Kosztująca 99 dolarów w rocznej subskrypcji za nielimitowaną liczbę dostaw będzie dostarczać zakupy spożywcze, akcesoria domowe i elektronikę.