Pokolenie Y korzysta ze smartfonów i ufa Internetowi

Globalnie, 76 proc. z przedstawicieli \"Generacji Y\" (18-30 lat) posiada smartfony. W Europie Zachodniej jest to 79% osób, a w Środkowo-Wschodniej - 60%.

Pokolenie Y korzysta ze smartfonów i ufa Internetowi
Źródło zdjęć: © Flickr / JacobEnos / CC

19.06.2013 11:20

Największe badanie Global Millenial Survey dotyczące przedstawicieli "pokolenia Millenium" przeprowadzone zostało przez firmę Telefonica we współpracy z Financial Times. Wnioski oparto na 1. tys. wywiadów z respodentami pochodzącymi z 27 krajów, w tym z Polski. Wszyscy badani mieścili się w grupie wiekowej 18-30.

Według badania Telefonica, laptopy posiada już 7. proc. przedstawicieli pokolenia Y z Europy Zachodniej, a Europy Środkowo-Wschodniej - 64 proc. Globalnie, 76 proc. z badanych przedstawicieli generacji Y posiada smartfony. W Europie Zachodniej jest to 79 proc. badanych osób, a w Środkowo-Wschodniej mniej, bo 60 proc. Co jednak ciekawe, według badaczy, korzystanie z internetu zajmuje osobom z Europy Środkowo-Wschodniej aż 6 godzin dziennie - o godzinę więcej, niż młodym z Zachodu kontynentu.

Za najbardziej wiarygodne źródło informacji o świecie aż 4. proc. respondetnów z Europy Środkowo-Wschodniej uważa internet. To więcej, niż osób najbardziej wierzących telewizji (33 proc.). Prasa jest uznawana za najbardziej wiarygodną tylko przez 12 proc. badanych z naszego regionu. To niemal dwukrotnie mniej, niż w przypadku Europy Zachodniej, gdzie prasie najbardziej ufa 21 proc. osób.

Badacze wyróżnili także grupę "liderów pokolenia Y". To osoby, które uznały w wywiadach, że świetnie znają się na technologii, wierzą w szanse czynienia zmian w swoim otoczeniu, a także widzą możliwości wprowadzania własnych rozwiązań i skutecznych inicjatyw w swoim kraju. Polska wśród 2. badanych krajów zajęła 12. Miejsce, z 14 proc. liderów w całej badanej populacji.

W marcu br., według danych Megapanel PBI/Gemius, w Polsce było ponad 2. mln internautów. Szczególną rolę w rozwoju sieci stanowią odbiorcy internetu w wieku 15-39 lat, stanowiący dwie trzecie Polaków korzystających z sieci.

Komentarze (0)