Pojawiły się nad Polską. To gigantyczne maszyny z USA

Nad Polską latały amerykańskie samoloty Boeing E-3 Sentry i Boeing KC-135 Stratotanker - wynika z danych serwisu Flightradar24, który monitoruje przestrzeń powietrzną w czasie rzeczywistym.

Amerykańskie giganty nad Polską Amerykańskie giganty nad Polską
Źródło zdjęć: © Flightradar24
Adam Gaafar

Nad ranem 10 września polska przestrzeń powietrzna została wielokrotnie i bezprecedensowo naruszona przez rosyjskie drony, o czym informację na portalu X przekazało Dowództwo Operacyjne RSZ.

Jak pisaliśmy, w związku z tym wydarzeniem nad Polską pojawił się z rana m.in. Saab 340 AEW. Oprócz niego do Polski przyleciał też amerykański Boeing E-3 Sentry w towarzystwie amerykańskiej latającej cysterny KC-135 Stratotanker. Maszyny poruszały się w okolicach woj. lubuskiego i zmierzały na zachód, gdzie powróciły do swoich baz.

Amerykańskie giganty nad Polską
Amerykańskie giganty nad Polską © Flightradar24

Amerykańskie giganty nad Polską

Boeing E-3 Sentry działa zazwyczaj na wysokości 10 km. Pozwala mu to monitorować przestrzeń powietrzną w promieniu ponad 400 km. Maszyna jest w stanie wykryć nawet nisko lecące obiekty, a zgodnie z oficjalnymi danymi NATO jej obszar obserwacji wynosi 312 000 km².

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dlaczego jest problem z recyklingiem plastiku?

KC-135 Stratotanker to samolot, który od 1957 r. pełni rolę powietrznego tankowca w amerykańskich siłach zbrojnych. Jego konstrukcja oparta jest na modelu Boeing 367-80, a z czasem znalazł zastosowanie także w innych krajach, takich jak Francja.

Imponujące wymiary i możliwości

KC-135 Stratotanker zaskakuje swoimi rozmiarami. Jego długość przekracza 41 metrów, a rozpiętość skrzydeł wynosi około 39 metrów. Wysokość maszyny to 12,7 metra. Startując, osiąga masę 146 tysięcy kilogramów, a na pokładzie może pomieścić aż 118 tysięcy litrów paliwa.

KC-135 Stratotanker jest napędzany czterem silnikami turbowentylatorowymi CFM International CFM56. Amerykańska podniebna cysterna jest w stanie osiągać prędkość do 933 km/h i operować na pułapie do 15 km. Pomimo swoich ogromnych rozmiarów, KC-135 wymaga jedynie trzyosobowej załogi. W jej skład wchodzą dwaj piloci oraz operator przewodu paliwowego.

Wybrane dla Ciebie

Czym zastąpić F-35? Turecki Kaan nie jest odpowiedzią na problemy Hiszpanii
Czym zastąpić F-35? Turecki Kaan nie jest odpowiedzią na problemy Hiszpanii
Ogromna dostawa robotów dla Ukrainy. Są hitem eksportowym Estonii
Ogromna dostawa robotów dla Ukrainy. Są hitem eksportowym Estonii
Obraz nędzy na froncie. Rosjanie wsadzili na Moskwicza armatę
Obraz nędzy na froncie. Rosjanie wsadzili na Moskwicza armatę
Są budżetowym batem na drony. Belgia potroi ich produkcję
Są budżetowym batem na drony. Belgia potroi ich produkcję
Ciemna materia i ciemna energia nie istnieją? Zaskakująca teoria
Ciemna materia i ciemna energia nie istnieją? Zaskakująca teoria
Sztuczna inteligencja wykryje wady wymowy. Polacy tworzą urządzenie
Sztuczna inteligencja wykryje wady wymowy. Polacy tworzą urządzenie
Tajemnicza awaria w USA. Co wydarzyło się w pobliżu "Strefy 51"?
Tajemnicza awaria w USA. Co wydarzyło się w pobliżu "Strefy 51"?
Pokazali nagranie. Ukrainiec zestrzelił pocisk manewrujący
Pokazali nagranie. Ukrainiec zestrzelił pocisk manewrujący
Ukraińskie F-16. Klucz do obrony przed rosyjską agresją
Ukraińskie F-16. Klucz do obrony przed rosyjską agresją
Rosyjskie sny o potędze. Rzeczywistość je brutalnie weryfikuje
Rosyjskie sny o potędze. Rzeczywistość je brutalnie weryfikuje
Odtworzą mokradła w Puszczy Kampinoskiej. Powstaną nowe kładki
Odtworzą mokradła w Puszczy Kampinoskiej. Powstaną nowe kładki
Uwierz w ducha? Tak z nimi komunikowano się w erze wiktoriańskiej
Uwierz w ducha? Tak z nimi komunikowano się w erze wiktoriańskiej
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Tech