Podpowiadamy, jak reklamować się w Google. Raport Interaktywnie.com

"Walka o wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, oprócz tego, że czasochłonna i wymagająca, nie daje więc 100 proc. pewności efektów. Do tego płatne linki ciągle odbierają im pole. I mimo problemów - a te zwłaszcza w Europie Google ma spore - nadal zmusza reklamodawców do łączenia działań SEO i SEM, czyli po prostu do wydawania u niego pieniędzy", czytamy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com, portalu o marketingu w internecie.

Podpowiadamy, jak reklamować się w Google. Raport Interaktywnie.com
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com
SKOMENTUJ

Dominacja duopolu Facebook - Google na cyfrowym rynku reklamowym już od dawna nie jest żadnym zaskoczeniem, ale jej rozmiary - owszem. Nawet analitycy nie przewidywali, że obie spółki przejmą 63,1 proc. budżetów przeznaczanych na digital w USA. Ich szacunki zatrzymały się na 60,4 proc., ale szybko skorygowali swoje prognozy.

Według tych nowszych, do samego tylko Google’a (liczonego łącznie z YouTube) trafiła w 2017 roku kwota 35 miliardów dolarów, czyli o 18,9 proc. więcej niż w zeszłym roku. Te wnioski pokrywają się z danych przytaczanych przez Interaktywnie.com w najnowszym raporcie, że pod koniec 2018 roku połączone siły Google i Facebooka przejmą 66 proc. budżetów reklamowych przeznaczonych na digital.

Prognozy światowe od krajowych różnią się tylko szczegółach - trend jest taki sam. Wartość reklamy internetowej rośnie, ale gros tych wydatków trafia do Facebooka i Google.

Giganci górują nad konkurentami masą i bardzo rozbudowanymi możliwościami targetowania przekazów reklamowych, które zarówno dla reklamodawców, jak i dla inwestorów, są ważniejsze niż problemy, które z tego wynikają. I nawet jeśli giganci pokroju Unilevera czy Procter&Gamble od czasu do czasu przypuszczają ofensywę, nawołując to do większej przejrzystości działań, to do lepszej weryfikacji treści, cała reszta drobnych reklamodawców sięga w tym czasie do kieszeni. A na SEM ma zamiar przeznaczyć sporo.

- Google’a można wykorzystać do promocji niemal wszystkich produktów i usług, nawet tych skomplikowanych czy o charakterze B2B. Nie wszystkie da się wprost sprzedawać online, ale niemal w każdym przypadku internet pozwala generować tak zwane leady, czyli zapytania od potencjalnych klientów. Aby robić to skutecznie, trzeba zbadać, czym interesuje się grupa docelowa i jakich zagadnień szuka w Google, znaleźć właściwy kontekst, stworzyć wartościowe treści i dobrze zoptymalizować kampanię - uważa
Tomasz Bonek, redaktor naczelny Interaktywnie.com.

W działaniach reklamowych, tak w sieci, jak i poza nią, kluczowa jest jednak spójność. Działania SEO, obliczone na długofalowy efekt, ale rozpisane na długi czas, najlepiej łączyć z punktowymi kampaniami SEM, które nadają im impetu.

- Firmy wiedzą, że ich romans z gigantem z Mountain View będzie trwał tak długo, jak będą trwały one same. Dlatego też tak ważne jest strategiczne, długoterminowe podejście do SEO. Katalizatorem stałych wzrostów rozłożonych w czasie będzie ciągła praca nad pozycjonowaniem. Aby jednak móc w ogóle realnie zaistnieć w wyszukiwarce, potrzebna jest iskra zapalna; element, który pozwoli na osiągnięcie nieregularnych, eskalowanych wyników już w pierwszym okresie działalności. Temu głównie służy i powinien służyć SEM - czytamy w raporcie Interaktywnie.com. - Ruch organiczny, przy całej swojej “szczerości”, jest zawsze dość ograniczony, jeżeli chodzi o profil użytkowników - tłumaczy jeden z cytowanych ekspertów.

Google oferuje cały wachlarz narzędzi, z których reklamodawca może skorzystać do promowania swoich usług, ale do najpopularniejszych należą z pewnością AdWords, czyli po prostu reklama w wyszukiwarce. Dzięki niej trafiamy do osób szukających konkretnych fraz (a więc usług czy produktów), w konkretnym czasie.

Artykuł sponsorowany

Wybrane dla Ciebie

Zaplanowali wielką paradę z abramsami. Zapomnieli o jednym
Zaplanowali wielką paradę z abramsami. Zapomnieli o jednym
Modernizacji nad Adriatykiem ciąg dalszy. Czas na CAESAR-y i SAMP/T
Modernizacji nad Adriatykiem ciąg dalszy. Czas na CAESAR-y i SAMP/T
Rosja gromadzi siły przy granicy z Finlandią. Satelity wykryły rozbudowę baz
Rosja gromadzi siły przy granicy z Finlandią. Satelity wykryły rozbudowę baz
Indie zdobyły "militarne złoto". Tej broni boją się nawet Amerykanie
Indie zdobyły "militarne złoto". Tej broni boją się nawet Amerykanie
Polski astronauta poleci na ISS. Przyznał ile trwają przygotowania
Polski astronauta poleci na ISS. Przyznał ile trwają przygotowania
"Żelazna Dywizja" sprawdza nową broń. Sięgnie bardzo daleko
"Żelazna Dywizja" sprawdza nową broń. Sięgnie bardzo daleko
Pobór do wojska i wydatki na obronność według kandydatów na prezydenta
Pobór do wojska i wydatki na obronność według kandydatów na prezydenta
To jednak nie woda. Wyjaśnienie tajemniczych struktur na Marsie
To jednak nie woda. Wyjaśnienie tajemniczych struktur na Marsie
Indie tracą satelitę radarowego. Kluczowy sprzęt wojskowy nie dotarł na orbitę
Indie tracą satelitę radarowego. Kluczowy sprzęt wojskowy nie dotarł na orbitę
Odkrycie w kosmosie. Nieznany organizm na chińskiej stacji
Odkrycie w kosmosie. Nieznany organizm na chińskiej stacji
Wzbije się w powietrze. Czegoś takiego świat nie widział
Wzbije się w powietrze. Czegoś takiego świat nie widział
Prototypowy czołg Belgii dla Ukraińców. Trafi na testy
Prototypowy czołg Belgii dla Ukraińców. Trafi na testy