PKP Intercity kupuje 12 nowych pociągów. Za ponad miliard zł [zobacz zdjęcia]
Ponad miliard zł warty jest nowy kontrakt PKP Intercity na dostawę 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT. Składy mają być nowoczesne i wygodne dla pasażerów.
23.08.2019 09:34
To niezwykle ważna umowa dla PKP Intercity, która przybliża spółkę do zapewnienia kolei bezpiecznej, komfortowej i punktualnej - komentuje Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Pociągi będą dostosowane, by poruszać się z prędkością do 160 km/h. W wagonach pasażerowie mają mieć dostęp m.in. do klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE oraz bezprzewodowego internetu.
PKP stawia na sieć - gdy spółka chwaliła się popularnością WiFi w Pendolino podkreślano, że do roku 2023 bezprzewodowy internet będzie stanowił standardowe wyposażenie niemal 80 proc. składów PKP Intercity.
Nowe jednostki będą monitorowane, przewidziano w nich także przestrzeń do przewozu rowerów. Ponadto pociągi będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i będą wyposażone m.in. w windy ułatwiające wsiadanie podróżnym na wózkach, a także toalety z przewijakami dla niemowląt.
W sumie każdy z nowych pociągów będzie mógł przewieźć łącznie 354 pasażerów - 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.
Dostawa pierwszych dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych ma nastąpić w ciągu 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy. Kolejne jednostki mają trafić do PKP Intercity w ciągu 48 miesięcy od podpisania kontraktu. Po zrealizowaniu umowy przez Stadler Polska kolejowy przewoźnik będzie dysponował flotą 86 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (obecnie jest to 20 składów typu Pendolino, 20 składów typu Dart oraz 20 typu FLIRT - do tego dojdzie jeszcze 14 zmodernizowanych pojazdów ED74).