PKP Intercity kupuje 12 nowych pociągów. Za ponad miliard zł [zobacz zdjęcia]

PKP Intercity kupuje 12 nowych pociągów. Za ponad miliard zł [zobacz zdjęcia]
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Adam Bednarek

23.08.2019 09:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ponad miliard zł warty jest nowy kontrakt PKP Intercity na dostawę 12 fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) typu FLIRT. Składy mają być nowoczesne i wygodne dla pasażerów.

To niezwykle ważna umowa dla PKP Intercity, która przybliża spółkę do zapewnienia kolei bezpiecznej, komfortowej i punktualnej - komentuje Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Pociągi będą dostosowane, by poruszać się z prędkością do 160 km/h. W wagonach pasażerowie mają mieć dostęp m.in. do klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, wzmacniaczy sygnału GSM/LTE oraz bezprzewodowego internetu.

PKP stawia na sieć - gdy spółka chwaliła się popularnością WiFi w Pendolino podkreślano, że do roku 2023 bezprzewodowy internet będzie stanowił standardowe wyposażenie niemal 80 proc. składów PKP Intercity.

Nowe jednostki będą monitorowane, przewidziano w nich także przestrzeń do przewozu rowerów. Ponadto pociągi będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i będą wyposażone m.in. w windy ułatwiające wsiadanie podróżnym na wózkach, a także toalety z przewijakami dla niemowląt.

W sumie każdy z nowych pociągów będzie mógł przewieźć łącznie 354 pasażerów - 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.

Obraz
© Materiały prasowe
Nowe pociągi będą przeznaczone do realizacji międzywojewódzkich przewozów pasażerskich na terenie Polski. Wstępne plany zakładają skierowanie pojazdów na trasy Szczecin-Lublin, Szczecin-Kraków i Kraków-Lublin, co ma pozwolić na stworzenie jednolitego standardu przy wykorzystaniu obecnie posiadanego taboru na takich ciągach jak Gdynia-Łódź-Kraków/Przemyśl, Kraków-Warszawa-Olsztyn, Olsztyn-Warszawa-Bielsko-Biała i Bielsko-Biała-Łódź-Gdynia.
PKP Intercity
Obraz
© Materiały prasowe

Dostawa pierwszych dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych ma nastąpić w ciągu 18 miesięcy od dnia wejścia w życie umowy. Kolejne jednostki mają trafić do PKP Intercity w ciągu 48 miesięcy od podpisania kontraktu. Po zrealizowaniu umowy przez Stadler Polska kolejowy przewoźnik będzie dysponował flotą 86 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (obecnie jest to 20 składów typu Pendolino, 20 składów typu Dart oraz 20 typu FLIRT - do tego dojdzie jeszcze 14 zmodernizowanych pojazdów ED74).

wiadomościpkp intercitypkp
Komentarze (0)