WAŻNE
TERAZ

Powrót "Lewego". Skład FC Barcelony na mecz z Celtą Vigo

Pilot z USA o Ukraińcach. Mówi prosto z mostu

Pilot z USA uważa, że praca ukraińskich pilotów śmigłowców jest znacznie bardziej wymagająca niż ich amerykańskich odpowiedników. Była pilotka korpusu piechoty morskiej Super Cobra z USA, Kailynn Hunter, twierdzi, że wynika to z kilku istotnych czynników.

Mi-24, zdjęcie ilustracyjneMi-24, zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © wikipedia
oprac.  KMO

Na stronie agencji Unian można przeczytać, że piloci śmigłowców bojowych w Ukrainie napotykają na wiele trudniejsze wyzwania niż ich koledzy ze Stanów Zjednoczonych. Ekspertka z USA opisuje pracę ukraińskich sił zbrojnych, podkreślając elementy mające kluczowy wpływ na bezpieczeństwo pilotów.

Ukraińscy piloci na linii frontu

Hunter zwraca uwagę, że ukraińscy piloci wykonują loty na niskim pułapie z dużą prędkością nad polem bitwy, co jest obarczone dużym ryzykiem. W takiej sytuacji szybki czas reakcji i doskonała świadomość sytuacyjna są koniecznością. Loty na niskiej wysokości niosą z sobą nieustanne zagrożenie przez możliwość kolizji z infrastrukturą terenową.

W takich okolicznościach piloci muszą szybko identyfikować i reagować na zagrożenia. Umiejętność podejmowania błyskawicznych decyzji dotyczących manewrów jest kluczowa, ponieważ jakikolwiek błąd może skończyć się katastrofą. Jak podkreśla Hunter, ukraińscy piloci stoją przed bardziej skomplikowanym zestawem wyzwań niż ich amerykańscy odpowiednicy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Czas na AI. Zapowiedź buntu maszyn czy nowa rewolucja przemysłowa? - Historie Jutra napędza PLAY #5

Loty na niskim poziomie, choć niebezpieczne, są uzasadnione sytuacją na froncie. Według Hunter, ta strategia choć ryzykowna, poprawia bezpieczeństwo pilotów. Śmigłowce latające nisko i szybko trudno jest wykryć radarom wroga, które zazwyczaj nie obejmują kilku metrów nad powierzchnią ziemi.

Hunter zauważa również, że w Ukrainie zagrożenie może pojawić się z każdej strony - zarówno z budynków, jak i otwartych przestrzeni. Na niskiej wysokości piloci mają nieco łatwiejsze zadanie w identyfikacji tych zagrożeń.

Przypomniano także, że jak donosił "The Wall Street Journal" w ubiegłym roku, Polska przekazała Ukrainie śmigłowce Mi-24 - ciężkie i uzbrojone jednostki wyprodukowane w latach 70. Wyposażone są w dwa silniki o mocy 2200 KM, karabiny maszynowe o kalibrze 12,7 mm, oraz możliwość przenoszenia rakiet i bomb o masie do 250 kg.

Wybrane dla Ciebie
Obiecano im pracę w hotelu. Afrykanki zwabione przez Rosję
Obiecano im pracę w hotelu. Afrykanki zwabione przez Rosję
Ukraińcy nie musieli go atakować. Rosyjski Ka-226 rozbił się w Rosji
Ukraińcy nie musieli go atakować. Rosyjski Ka-226 rozbił się w Rosji
Rosja promuje Su-57. Nikt nie chce "najlepszego samolotu świata"
Rosja promuje Su-57. Nikt nie chce "najlepszego samolotu świata"
Rosjanie zrobili to celowo. Zaatakowali konwój humanitarny
Rosjanie zrobili to celowo. Zaatakowali konwój humanitarny
Problemy z rosyjskimi czołgami. Sami Rosjanie narzekają na ich jakość
Problemy z rosyjskimi czołgami. Sami Rosjanie narzekają na ich jakość
Odparowuje wszystko co żywe. Rosjanie zaczęli demontować potężną broń
Odparowuje wszystko co żywe. Rosjanie zaczęli demontować potężną broń
Najstarsze powietrze w historii. Było uwięzione w 6-milionowym lodzie
Najstarsze powietrze w historii. Było uwięzione w 6-milionowym lodzie
Sprawdzono ją w Ukrainie. Polska chce nią zwalczać drony
Sprawdzono ją w Ukrainie. Polska chce nią zwalczać drony
Chiny mają nowy okręt. Rzuca wyzwanie największym mocarstwom
Chiny mają nowy okręt. Rzuca wyzwanie największym mocarstwom
Nie tylko Koreańczycy. Ujawniono, kto jeszcze walczy za Rosję
Nie tylko Koreańczycy. Ujawniono, kto jeszcze walczy za Rosję
Mówią, że są lepsze niż F-35. Będą produkowane w Ukrainie
Mówią, że są lepsze niż F-35. Będą produkowane w Ukrainie
Lotnicze marzenie Ukraińców. Chcą je składać u siebie
Lotnicze marzenie Ukraińców. Chcą je składać u siebie