Pierwszy samowystarczalny tunel kolejowy z panelami słonecznymi
Trzykilometrowy fragment trasy kolejowej z Paryża do Amsterdamu został zamieniony w tunel, który czerpie energię z promieni słonecznych. 16 tysięcy paneli fotowoltaicznych od poniedziałku dostarcza połowy energii potrzebnej do zasilania pobliskiej stacji w Antwerpii.
Trzykilometrowy fragment trasy kolejowej z Paryża do Amsterdamu został zamieniony w tunel, który czerpie energię z promieni słonecznych. 16 tysięcy paneli fotowoltaicznych od poniedziałku dostarcza połowę energii potrzebnej do zasilania pobliskiej stacji w Antwerpii.
Głównym celem budowy tunelu była chęć ochrony bardzo starego lasu, przez który przebiegają tory. Eliminacja konieczności przycinania drzew, by nie spadały na tory, dostarczy kolejnych oszczędności.
Najważniejsze jednak jest to, że nieużywane zazwyczaj powierzchnie, czyli dachy tunelu, zostały w praktyczny sposób wykorzystane.