Oszustwo udaremnione. Pracownica Banku Pocztowego uratowała oszczędności 80‑latki
80-latka ze Szczytna padła ofiarą oszustwa. Brakowało naprawdę niewiele, aby swoje życiowe oszczędności przelała na konto mężczyzny, podającego się za funkcjonariusza policji. Seniorka nie została bez grosza dzięki rychłej reakcji pracownicy Banku Pocztowego.
Wyłudzanie pieniędzy od osób starszych to metoda, którą oszuści stosują coraz częściej. Złodzieje liczą na naiwność i dobre serce emerytów, którzy w obawie przed utratą majątku, są w stanie ulokować swoje pieniądze we wskazanym przez przestępców miejscu. Niewiele brakowało, aby dostępu do swoich oszczędności udzieliła jednemu z nich 80-letnia seniorka ze Szczytna.
Do zdarzenia doszło 22 października 2019 roku. Oszust zadzwonił do kobiety i podając się za policjanta próbował uzyskać dostęp do jej bankowości elektronicznej.
- Poinformował, że właśnie prowadzone są działania operacyjne skierowane przeciwko skorumpowanym pracownikom banku, w którym kobieta posiada otwarty rachunek - mówi Anna Walerzak z Komendy Powiatowej Policji w Szczytnie.
- Podczas rozmowy telefonicznej, osoba podająca się za policjanta, poleciła kobiecie założenie konta w jednym ze szczycieńskich banków, przy czym dodała, że to konto musi koniecznie posiadać dostęp do Internetu. Mężczyzna poinstruował także kobietę, aby podczas zakładania konta, podała w umowie wskazany przez niego numer telefonu - relacjonuje policjantka.
Podczas sporządzania dokumentów w placówce banku, staruszka kilka razy odchodziła od stoiska aby odebrać telefon od oszusta. Zachowanie 80-latki wydało się podejrzane dla pracownicy placówki. W rozmowie z seniorką ustaliła, że polecenie założenia rachunku otrzymała od "funkcjonariusza policji, który prowadzi akcję wymierzoną w pracowników banku".
Pracownica Banku Pocztowego postanowiła jak najszybciej zgłosić sprawę na prawdziwą policję. Dzięki jej czujności seniorka nie została pozbawiona swoich oszczędności. Funkcjonariusze przyjęli zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa i prowadzą czynności zmierzające do ustalenia tożsamości oszusta. W uznaniu za rychłą i prawidłową reakcję, pracownice banku otrzymały zaproszenie na komendę. Podczas spotkania komendant podziękował im za wzorową postawę i udaremnienie oszustwa.