Oszustwo nie przejdzie. Instagram wprowadza ważne narzędzie

Instagram w końcu wypowiedział walkę fałszywym wiadomościom. Teraz użytkownicy dostaną narzędzie pozwalające chronić się przed oszustami.

Oszustwo nie przejdzie. Instagram wprowadza ważne narzędzie
Źródło zdjęć: © flickr.com | Santeri Viinamäki
Adam Bednarek

09.10.2019 10:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Podszywanie się pod prawdziwe firmy i nakłanianie ofiar do klikania w podstawione linki to prawdziwa plaga. Instagram wreszcie znalazł sposób na to, jak zmniejszyć skuteczność ataków phishingowych.

Nowa, dostępna w ustawieniach funkcja, pozwala sprawdzić, czy wiadomość rzeczywiście wysłał Instagram. W zakładce znajdziemy ostatnio wysłane maile i komunikaty. Jeżeli więc otrzymamy maila, w którym ktoś udaje Instagram, w aplikacji bardzo szybko możemy to zweryfikować.

Problem z fałszywymi wiadomościami jest duży. Nie tak dawno dobreprogramy.pl opisywały oszustwo, w którym przestępcy podszywali się właśnie pod Instagram.

Atak zaczyna się od fałszywej wiadomości, która trafia na na skrzynkę odbiorczą użytkownika serwisu Instagram. To e-mail informujący o rzekomej konieczności potwierdzenia logowania kodem. Czujne osoby powinny zwrócić uwagę na brak spacji przed ostatnim zdaniem w treści, jednak w praktyce łatwo to zignorować, szczególnie że wiadomość jest krótka, czytelna i sprawia wrażenie wiarygodnej.
dobreprogramy.pl

Dzięki nowemu narzędziu bardzo łatwo będzie sprawdzić, czy to Instagram informuje o zmianach czy może to przekręt. Dobrze by było, gdyby nowość społecznościowego giganta skopiowały np. banki, których klienci równie często zagrożeni są fałszywymi wiadomościami.

Inny sposób na walkę z oszustami zaproponował inPost. Firma zrezygnowała z SMS-ów, bo przestępcy rozsyłali do klientów fałszywe komunikaty. Wydaje się jednak, że podejście Instagrama jest lepsze. To nie zamiatanie problemu pod dywan, tylko stworzenie narzędzia, które pozwoli szybko i łatwo zweryfikować wiadomości.

Komentarze (0)