Nowe oszustwo. PKO BP ostrzega. Jesteś klientem banku? Nie otwieraj takich wiadomości

Bank PKO BP ostrzega przed oszustwem. Cyberprzestępcy rozsyłają fałszywe wiadomości, podszywając się pod instytucję. Można stracić oszczędności.

Nowe oszustwo. PKO BP ostrzega. Jesteś klientem banku? Nie otwieraj takich wiadomości
Źródło zdjęć: © WP.PL
Adam Bednarek

07.10.2019 10:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

O nowym oszustwie PKO BP informuje na swojej stronie internetowej. Przestępcy podszywają się pod bank. W mailach zamieszczają linki do formularzy kredytowych.

"Uwaga! PKO Bank Polski nie jest nadawcą takich maili. Kliknięcie w link może spowodować pobranie i zainstalowanie złośliwego oprogramowania" - czytamy w komunikacie.

Bank przypomina, że nigdy nie rozsyła do klientów maili z linkami do zalogowania się do serwisu internetowego. Dlatego też nie powinniśmy podawać poufnych danych. W przypadku wątpliwości najlepiej skontaktować się z bankiem.

A co, jeżeli ktoś kliknął w wiadomość, pobrał i otworzył załącznik lub po trafieniu na stronę przypominającą witrynę banku, udostępnił dane do logowania? Bank radzi:

W przypadku skorzystania z linku w wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).
PKO BP
wiadomościpko bpbank pko bp
Komentarze (63)