Naukowcy odkryli, co spowodowało rozwój myślenia u ludzi. To przez to diametralnie różnimy się od zwierząt

Naukowcy odkryli, co spowodowało rozwój myślenia u ludzi. To przez to diametralnie różnimy się od zwierząt

07.02.2018 15:50

Prehistoryczny wirus może być odpowiedzialny za zdolność samodzielnego myślenia. To przełomowe odkrycie może zmienić nasze dotychczasowe podejście do unikalności ludzkiego umysłu.

Najnowsze wyniki badań opublikowano w czasopiśmie Cell. Według naukowców, za ludzką umiejętność samodzielnego myślenia odpowiada pewien gen. Okazuje się, że mógł powstać w efekcie pradawnej infekcji wirusowej.

Wyjaśnienie tego, skąd wzięła się umiejętność samodzielnego, świadomego myślenia zawsze była tajemnicą. Badania powiązały ludzki gen, z wirusem rozprzestrzeniającym się we wczesnych latach rozwoju człowieka.

Dwa artykuły opublikowane w Cell, omawiają genezę powstania genu Arc. Gromadzi on informację genetyczną i przesyła ją do komórek nerwowych. Te informacje mogą mieć kluczowe znaczenie dla komunikacji nerwów i być odpowiedzialne za nasze myśli.