NatuLearn, czyli Kinect uczy w szkole

NatuLearn, czyli Kinect uczy w szkole25.09.2012 11:07
NatuLearn, czyli Kinect uczy w szkole
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Pomysłów na wykorzystanie sensora Kinect jest wiele, nie wszystkie jednak są dostępne na polskim rynku, jak i nie wszystkie gotowe rozwiązania pasują do konkretnych potrzeb. Nauczyciel języka angielskiego z Zespołu Szkół im. J.P. II w Jamielniku - Łukasz Rumiński – wraz z programistą Tomaszem Kowalczykiem, postanowili nie czekać na komercyjne aplikacje i stworzyli własne oprogramowanie wspomagające naukę uczniów poprzez grę i zabawę. Całość działa w oparciu o sensor Kinect z konsoli Xbox oraz komputer z systemem Windows 7.

Pierwszą ze stworzonych aplikacji jest aplikacja „Kinect Quiz”. Składa się ona z dwóch części: edytora zagadnień oraz aplikacji sterowanej gestami. Nauczyciel, używając edytora tworzy swoją bazę pytań dając dwie odpowiedzi, z których tylko jedna jest poprawna. Do tego określa czas, jaki uczeń ma na udzielenie odpowiedzi. Uczeń obsługując aplikację wybiera odpowiedź za pomocą gestów dłoni (unosi rękę, lewą lub prawą, nad głowę) - każda, poprawna lub niepoprawna odpowiedź, jest zliczana. Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie przygotowane pytania ukazuje się wynik. W ten sposób uczniowie mogą ciekawie powtarzać materiał, który wcześniej przyswajał na lekcjach.
„Kinect Quiz”. jest następcą aplikacji o nazwie „Q&A”, którą Łukasz Rumiński wykorzystywał już wcześniej. W „Q&A” istniała jednak możliwość zbudowania tylko jednej bazy pytań. Po udzieleniu wszystkich odpowiedzi uczniom ukazuje się wynik oraz robione jest zdjęcie. Wynikiem i zdjęciem uczeń może podzielić się bezpośrednio z poziomu aplikacji na szkolnym profilu Facebook.

Drugą z przygotowanych aplikacji jest aplikacja „LearnLang”. umożliwiająca rozpoznawanie mowy. Jest to aplikacja składająca się z edytora pytań oraz aplikacji sterowanej głosem. Nauczyciel ma możliwość stworzenia dowolnej ilości baz z pytaniami z możliwością ich zapisywania i późniejszego edytowania. Słowa dodaje się w edytorze - tworzymy kategorie, np. zwierzęta, podajemy angielskie i polskie odpowiedniki oraz obrazki odnoszące się do tych słów. Rozpoznawanie mowy wymaga od uczniów dokładnego wymawiania danych słów, częstego powtarzania ich, do momentu kiedy aplikacja uzna, że są poprawne.

Trzecią z aplikacji stworzoną siłami Łukasza Rumińskiego i Tomasza Kowalczyka jest aplikacja „Human Body”. Aplikacja ta, wykorzystując technikę „Drag&Drop”, pomaga w nauce słownictwa (nazw części ciała) najmłodszym uczniom. Jest to bardzo prosta aplikacja, która z biegiem czasu będzie rozwijana.

Ostatnim projektem wykorzystywanym w szkole w Jamielinku jest aplikacja „Kinect Numbers Game”. - aplikacja zaprojektowana w stylu Metro, pozwalająca starszym uczniom rozwiązywać popularną łamigłówkę. Celem gry jest ułożenie cyfr w odpowiedniej kolejności. Aplikacja mierzy czas każdemu uczniowi wprowadzając element rywalizacji.

Autorzy aplikacji postanowili udostępnić swoje oprogramowanie za darmo. Wszystkie opisane aplikacje są dostępne na stronie http://natulearn.com wraz z instrukcją ich obsługi.

Należy pamiętać, iż aby aplikacje działały poprawnie, potrzeba w komputerze zainstalować sterowniki Kinect for Windows.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)