Nasza-Klasa udostępniła dziś swój komunikator - na testy

Portal nasza-klasa.pl udostępnił dzisiaj testową wersję nowego komunikatora - NKtalk. W testach bierze udział pół miliona osób. Prawdopodobnie do końca roku wszyscy spośród 13,5 miliona Użytkowników NK otrzymają dostęp do tej nowej funkcji.

Nasza-Klasa udostępniła dziś swój komunikator - na testy
Źródło zdjęć: © Internet standard

09.11.2009 16:11

Testy zostały zaplanowane na blisko 4 tygodnie. Ze względu na niezwykle dużą skalę projektu oraz strukturę zgłoszeń zdecydowano się w pierwszej kolejności na udostępnienie nowej funkcji Użytkownikom z Dolnego Śląska. To już druga w tym roku funkcja NK pozwalająca komunikować się Użytkownikom w trybie rzeczywistym. We wrześniu portal wdrożył Śledzika, platformę pozwalającą dzielić się ze znajomymi krótkimi, nieprzekraczającymi 25. znaków informacjami.

Obraz
© (fot. Internet standard)

Już w dniu uruchomienia, Śledzik stał się najczęściej wykorzystywaną tego typu usługą w polskiej sieci. Projektowanie nowego komunikatora NK trwa blisko od roku. Jednym z najważniejszych wyzwań dla działu technicznego portalu było zapewnienie szybkości i stabilności funkcjonowania komunikatora. NKtalk przeszedł pozytywnie wewnętrzne testy techniczne i funkcjonalne. Celem obecnie prowadzonych testów jest określenie wydajności systemu oraz zebranie uwag i propozycji ulepszeń od Użytkowników serwisu. "Komunikator to jedno z najbardziej podstawowych narzędzi wymiany informacji w sieci. Nie mogło go zabraknąć w największym polskim portalu społecznościowym.

Dzięki niemu będzie można jeszcze łatwiej kontaktować się ze swoimi znajomymi, przyjaciółmi i rodziną. Nie bez znaczenia jest również element edukacyjny całego projektu. Dzięki naszej-klasie.pl z nowym narzędziem będą mogły zapoznać się również osoby, które do tej pory nie wykorzystywały tego typu funkcji w Internecie. Myślę, że wspieranie rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce to ważne zadanie naszej-klasy.pl" – komentuje Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu ds. marketingu & PR.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (127)