Największy wzrost dla wyszukiwarki MSN
Według Nielsen/Netratings w sierpniu 53,6% operacji wyszukiwania w USA zostało wykonanych za pomocą Google'a. To o 39,8% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Jednak największy wzrost udziałów w stosunku do roku 2006 odnotowała wyszukiwarka MSN/Windows Live Search.
Na rynku amerykańskim liczą się trzej gracze - Google, Yahoo i MSN, jednak patrząc na dane Nielsen/Netratings widać, że dominacja tego pierwszego jest przytłaczająca.
Yahoo, znajdujące się na drugiej pozycji, miało w sierpniu 19,9% udział w operacjach wyszukiwania, obsłużyło zaledwie 8,9% więcej niż w ubiegłym roku.
Chociaż na MSN/Live przypada zaledwie 12,9. udziałów, to jest to aż o 69,8% więcej obsłużonych operacji wyszukiwania niż w analogicznym okresie roku 2006.
Na czwartym miejscu znajduje się wyszukiwarka AOL Search, która ma 5,6% udziałów w ogólnej liczbie wyszukiwań, o 32,4% więcej niż w ubiegłym roku.
W sumie w sierpniu w Stanach wyszukiwarki otrzymały według Nielsena około 7,5 miliarda zapytań. 4,2 mld z nich obsłużyło Google.