MWC 2013: Firefox OS i Firefox Marketplace - będzie rewolucja?

MWC 2013: Firefox OS i Firefox Marketplace - będzie rewolucja?

MWC 2013: Firefox OS i Firefox Marketplace - będzie rewolucja?
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
25.02.2013 14:30, aktualizacja: 25.02.2013 15:45

Firefox OS umożliwia poznawanie aplikacji bez konieczności ich pobierania, a Firefox Marketplace rozwija potencjał aplikacji sieciowych na telefonach komórkowych.

Korzystając z Firefox OS wystarczy po prostu wpisać dowolne zapytanie w wyszukiwarce i natychmiast uzyskać dostęp do jednorazowej lub udostępnionej do pobrania aplikacji. Tworzenie i korzystanie z tych aplikacji na żądanie sprawia, że użytkownicy mają całkowitą kontrolę nad swoimi aplikacjami i korzystaniem ze smartfona, co umożliwia im znajdowanie odpowiednich treści wtedy, gdy ich potrzebują.

Firefox OS oferuje zaawansowane wyszukiwanie kontekstowe, dzięki któremu użytkownik odnajdzie dokładnie takie treści, jakich szuka, zamiast jedynie standardowych aplikacji w danej kategorii. Daje to o wiele bardziej zaawansowane możliwości wyszukiwania, gdyż przeprowadzane jest jednocześnie wśród aplikacji i w internecie, co nie byłoby możliwe w przypadku aplikacji natywnych. Na przykład, szukając informacji o swoim ulubionym wykonawcy, natychmiast otrzymamy wyniki dotyczące zakupu utworów, biletów na koncert czy możliwości posłuchania piosenek.

Firefox OS jest kontynuacją doświadczeń znanych użytkownikom z popularnej przeglądarki Firefox, tak więc mogą się oni spodziewać bezpieczeństwa, prywatności, funkcji personalizacji i kontroli użytkownika, które zawsze zapewniał Firefox.

Ze względu na to, że Firefox OS opiera się na technologiach internetowych, oferuje on swoim użytkownikom, deweloperom i operatorom korzystanie ze smartfona jak najlepiej dostosowanego do ich oczekiwań, a także posiada funkcje offline dla najważniejszych funkcjonalności telefonu.

Firefox Marketplace

W Firefox Marketplace znajdziemy aplikacje z kategorii takich jak gry, wiadomości i media, biznes czy produktywność. Aplikacje te przypisane będą do użytkownika i jego internetowego ID, umożliwiając dostęp do nich z różnych urządzeń i platform. Uwolniony przez Mozillę potencjał sieci wykorzystają najlepsi programiści aplikacji mobilnych i sieciowych z całego świata, udostępniając swoje produkty w Firefox Marketplace.

Sieć to niewyczerpalne źródło innowacji, a dzięki Firefox Marketplace tworzenie i rozpowszechnianie aplikacji HTML5 staje się bardzo łatwe. Dla użytkowników będzie to oznaczać szeroki wybór aplikacji na każdą okazję –. nawet jeśli interesują ich niszowe, niecodzienne tematy. W Firefox Marketplace znajdziemy zarówno popularne aplikacje, takie jak AccuWeather, Airbnb, Box, Cut the Rope, Disney Mobile Games, EA Games, Facebook, Nokia HERE, MTV Brasil, Pulse News, SoundCloud, SporTV, Terra, Time Out czy Twitter, jak również programy indywidualnie dopasowane do potrzeb użytkowników w konkretnych rejonach świata.

Firefox Marketplace można wypróbować w przeglądarce Firefox Aurora dla systemu Android. Pełna wersja pojawi się pod koniec roku wraz z pierwszymi telefonami działającymi na Firefox OS. Polska będzie w pierwszej grupie państw, w których nastąpi premiera.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)