Microsoft szykuje się na wojnę. Windows RT tajną bronią?

Microsoft szykuje się na wojnę. Windows RT tajną bronią?
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

19.04.2012 15:34, aktual.: 19.04.2012 15:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Microsoft szykuje się do ostrej walki na rynku tabletów. Głównym celem ma być Apple, które posiada 62 proc. tego rynku, a amunicją Windows RT.

Pierwsze uderzenie nastąpić ma podobno jeszcze w tym roku, kiedy to Dell, HP, Acer i inni producenci mają wystartować ze swoimi tabletami. Planowane są podobno aż 3. modele, które mają pozwolić gigantowi z Redmond opanować 50 proc. rynku już w połowie przyszłego roku. Jeżeli byłaby to prawda, Microsoft musiałby się zmierzyć nie tylko z iPadem, ale także z Samsungiem Galaxy Tab i Kindle Fire. A to nie wydaje się takim prostym zadaniem.

Głównie dlatego, że Apple, choć jego udziały w rynku tabletów spadają, nadal utrzymuje pozycje lidera. W zeszłym roku posiadało 6. proc. i, choć sam rynek tabletów będzie się stale powiększał, Apple jeszcze długo będzie miało na nim przewagę. Dodatkowo, jeśli pojawiające się plotki o iPadzie Mini się potwierdzą, Apple może opanować kolejną niszą ze swoim produktem, którego cena ma wahać się pomiędzy 249 a 299 dolarów.

Czyli Cupertino przygotowywałoby się do walki z Kindle Fire –. tabletem na Androidzie, który sprzedaje się aktualnie najlepiej ze wszystkich tabletów z systemem operacyjnym Google. A właśnie Android byłby kolejnym konkurentem Windowsa RT. Choć podzielony, to właśnie Android stanowi prawie wszystkie urządzenia opisywane w raporcie TrendForce jako Non-Apple.

W to wszystko Microsoft planuje wypuścić Windowsa RT. Apple nie jest niepokonane, czego dowodzi znaczący spadek udziału w rynku z 87 proc. w roku 2010 do 66 proc. rok później, ale to jeszcze nie znaczy, że Windows RT będzie w stanie w tak krótkim czasie zdobyć aż 50 proc. Jedno jest pewne - jesień tego roku zapowiada się bardzo ciekawie.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (70)
Zobacz także