Microsoft pozywa Funmobile za phishing w Live Messenger
Microsoft pozwał firmę Funmobile z Hong Kongu za phishing, którego ta rzekomo dopuściła się podczas reklamowania swoich produktów w komunikatorze Microsoft Live Messenger.
17.07.2009 | aktual.: 17.07.2009 13:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Pozew przeciwko Funmobile dotyczy rozpowszechniania za pomocą komunikatora Microsoft Live Messenger tysięcy wiadomości spamowych reklamujących dzwonki, tapety i inne produkty znajdujące się w ofercie firmy z Hong Kongu. Microsoft domaga się zatrzymania procederu i odszkodowania.
W szczegółach pozwu znajdujemy informację, że Funmobile oraz podległa jej Mobilefundster przesyłały za pomocą Microsoft Live Messenger tysiące wiadomości z linkami do stron wyłudzających informacje od użytkowników. Internauta, który trafił na witrynę, proszony był o podanie loginu MSN (e-mail) oraz hasła. Dzięki temu miał zostać zarejestrowany do "Przyjaznej platformy komunikacyjnej, która pozwala na darmowe poznanie się". Następnie Funmobile miało pobierać wszystkie kontakty MSN użytkownika i wysyłać do nich tę samą informację. Sposób ten jest niezwykle skuteczny, ponieważ osoby aktywne w serwisach Web 2.0 zwykle ufają linkom i wiadomościom od swoich znajomych.
"Użytkownicy Windows Live nie powinni nigdy udostępniać swojego Windows Live ID oraz hasła" - ostrzega Tim Cranton.
Funmobile nie komentuje sprawy.