"Metro: Exodus" tylko na Epic Games Store, nie na Steam
Ofensywa Epic Games Store trwa. "Metro: Exodus" przez rok dostępne będzie nie na Steam, a w sklepie twórców "Fortnite". To kolejna po "The Division 2" głośna premiera, która ominie platformę Valve.
Epic Games Store "kradnie" od Steam "Metro: Exodus"
Nowy sklep Epic Games Store ma czasową, roczną wyłączność na sprzedaż cyfrowej wersji "Metro: Exodus". To oznacza, że gra dopiero po 14.02.2020 pojawi się na Steam. To duża niespodzianka, bo sklep Valve zdążył już zbierać zamówienia na "Metro: Exodus". Chociaż twórcy wybrali Epic Games Store, to Steam zrealizuje pre-ordery. Sprzedaż jest jednak zablokowana.
Steam traci kolejną głośną premierę na rzecz Epic Games Store. O ile "The Division 2" zostało przejęte na długo przed wydaniem gry, tak do premiery "Metro: Exodus" (15.02.2019) zostało niewiele czasu. To naprawdę ofensywny ruch, wprowadzający sporo zamieszania na rynku. Może bezpośrednio uderzyć w samych graczy.
"Metro: Exodus" tylko na Epic Games Store. Co z wersjami pudełkowymi?
Wciąż nie wiadomo, gdzie przypisane będą pudełkowe wersje gry. Dotychczas kupując produkcję, w pudełku znajdowaliśmy kod, który pozwala zarejestrować tytuł - zwykle - na Steam. Teraz nie ma pewności, czy kody będą aktywowane na Steam, czy już na Epic Games Store. W sieci jest sporo sprzecznych informacji na ten temat. Owszem, ktoś, kto kupuje grę, chce po prostu w nią grać - mniej interesuje go, na której platformie ją zarejestruje. Ale dla niektórych cyfrowa kolekcja na Steam też się liczy, a obecnie sprawa nie jest jasna.
Przejęcie "Metro: Exodus" pokazuje, że Epic Games Store zamierza szczególnie agresywnie zawalczyć o jeden rynek - Stany Zjednoczone. Tam gra kosztuje 10 dolarów mniej niż na Steam, gdzie składając przedpremierowe zamówienie trzeba było zapłacić 60 dolarów. Niby niewiele, ale dla konsumenta to różnica, pokazująca konkretną przewagę Epic Games Store nad Steam. Jest taniej i to widać.
Epic Games Store: przewaga nad Steam
Jak tłumaczą twórcy "Metro: Exodus", Epic Games Store przekonało ich niższymi prowizjami, a więc większymi zyskami ze sprzedaży gry. Możemy więc podejrzewać, że więcej ekip podejmie podobną decyzję o opuszczeniu Steama. Zaczyna się robić bardzo gorąco.