Mercedes zapowiada porażkę automatycznych aut Google

Szef koncernu Daimler, do którego należy marka Mercedes-Benz, w ostrych słowach wypowiedział się na temat motoryzacyjnych planów firm z Doliny Krzemowej, a zwłaszcza firmy Google.

Mercedes zapowiada porażkę automatycznych aut Google
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
2

Jego zdaniem Google może oczywiście "_ nieźle namieszać _" na rynku motoryzacyjnym, zwłaszcza pod względem rozwiązań związanych z samosterującymi się samochodami, ale na dłuższą metę nie ma szans na zaistnienie na nim w poważny i trwały sposób. Ma jedną podstawową słabość - Google nie jest doświadczonym producentem samochodów.

Jak twierdzi _ Dieter Zetsche _, Google i inne podobne firmy rzeczywiście mogą przyczynić się do lepszego zrozumienia tego, w jaki sposób będziemy użytkować samochody w przyszłości, ale nie wystarczy to, by stały się ich producentami. Dlatego nie postrzega Google'a jako bezpośredniego konkurenta dla koncernu _ Daimler _, a równocześnie zaznacza, że... raczej nie będzie chciał z nim współpracować.

"_ Projektując Mercedesy, zachowujemy wyjątkową dbałość o bezpieczeństwo użytkowników. I nie chodzi tu tylko o zabezpieczenie przed wypadkami, ale także bezpieczeństwo ich danych osobowych. Aby je zapewnić, musimy samodzielnie opracować odpowiednie systemy kontroli i nie korzystać z usług Google, ponieważ w tym przypadku bezpieczeństwo danych jest zagrożone _".

Wygląda na to, że kwestia współpracy z _ NSA _ odbije się Google'owi czkawką w miejscu, które trudno było przewidzieć - na rynku motoryzacyjnym. Choć oczywiście z drugiej strony niemieckie firmy nie są jedyne na świecie i Google ma wielu producentów samochodów, z którymi może rozpocząć współpracę bezpośrednio w Stanach Zjednoczonych. Dobrze dobrany partner może sprawić, że kwestia produkcji samochodów stanie się - wbrew buńczucznym zapewnieniom prezesa _ Daimlera _ - problemem drugorzędnym. A liczyć się będzie to, w czym Google jest naprawdę dobre - skuteczne oprogramowanie.

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Mercedes wyśmiewa autonomiczne samochody Google

2

Wybrane dla Ciebie

Polska chce wypowiedzieć Traktat ottawski. Ustawę czeka pierwsze czytanie
Polska chce wypowiedzieć Traktat ottawski. Ustawę czeka pierwsze czytanie
Produkcja czołgów wraca do Polski. Przemysł odzyskuje utracone kompetencje
Produkcja czołgów wraca do Polski. Przemysł odzyskuje utracone kompetencje
Spowiedź Ukraińca. Część rannych żyje dzięki robotom
Spowiedź Ukraińca. Część rannych żyje dzięki robotom
Pierwszy taki widok w szeregach Rosjan. To jasny sygnał dla świata
Pierwszy taki widok w szeregach Rosjan. To jasny sygnał dla świata
Rosjanie ukryli czołg. Ukraińcy znaleźli na niego sposób
Rosjanie ukryli czołg. Ukraińcy znaleźli na niego sposób
Sąsiad Rosji z wyjątkowymi F-35. Nikt inny takich nie ma
Sąsiad Rosji z wyjątkowymi F-35. Nikt inny takich nie ma
Ukraińcy zbadali drony Rosjan. Tego jeszcze nie widzieli
Ukraińcy zbadali drony Rosjan. Tego jeszcze nie widzieli
Potęga pancerna Europy. Ponad 2 tys. czołgów, a ciągle im mało
Potęga pancerna Europy. Ponad 2 tys. czołgów, a ciągle im mało
Francuzi korzystają z taktyki Rosjan. Tak uderzyli w zagrożenie
Francuzi korzystają z taktyki Rosjan. Tak uderzyli w zagrożenie
Niepokojące ruchy Rosjan. "Niedźwiedzie" zmieniły lokalizację
Niepokojące ruchy Rosjan. "Niedźwiedzie" zmieniły lokalizację
Zaplanowali wielką paradę z abramsami. Zapomnieli o jednym
Zaplanowali wielką paradę z abramsami. Zapomnieli o jednym
Modernizacji nad Adriatykiem ciąg dalszy. Czas na CAESAR-y i SAMP/T
Modernizacji nad Adriatykiem ciąg dalszy. Czas na CAESAR-y i SAMP/T