mBank ostrzega klientów. Tak przestępcy mogą zdobyć dostęp do twoich pieniędzy

mBank ostrzega swoich klientów przed złośliwym oprogramowaniem, które można przez przypadek zainstalować na swoim urządzeniu mobilnym. Dzięki nim przestępcy mogą zdobyć dostęp do rachunków bankowych oraz pieniędzy swoich ofiar. 

mBank mobile
mBank mobile
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Adobe Stock

12.09.2020 11:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

mBank zwraca uwagę na rosnący problem szkodliwych aplikacji, które można znaleźć nawet w autoryzowanych sklepach z aplikacjami na smartfony. Mogą one podszywać się pod znane programy, np. aplikacje bankowości mobilnej lub obiecywać nowe funkcje. Niestety jest to metoda, po którą często sięgają oszuści, by pozyskać m.in. poufne dane dotyczące logowania do bankowości internetowej. 

Poza podejrzanymi aplikacjami dostępnymi w oficjalnych sklepach, jak Google Play czy App Store, warto zwrócić również uwagę na niebezpieczne linki przesyłane w wiadomościach SMS oraz mailach. Linki mogą prowadzić zarówno do autoryzowanych jak i nieautoryzowanych sklepów lub stron zachęcających do instalacji dodatkowego oprogramowania. 

Ten sposób działania przestępców niestety jest bardzo popularny, a rosnąca ilość oszustw potwierdza, że zagrożenie jest wciąż realne. Co powinno zwrócić naszą uwagę?

  • Niestandardowe okienka logowania do bankowości mobilnej,
  • prośba o podanie w aplikacji poufnych danych, np. nr PESEL czy numer karty płatniczej,
  • urządzenie (smartfon czy tablet) nie działa w sposób prawidłowy, np. zawiesza się lub samodzielnie włącza. 

mBank przypomina, że by zalogować się do aplikacji mBank, wystarczy podać PIN lub wykorzystać jedną z metod logowania biometrycznego. Jeśli program żąda podania innych danych, powinno to wzmocnić naszą czujność.

Chociaż ostrzeżenie wyszło ze strony mBanku, to warto przypomnieć o zasadach bezpiecznego korzystania z bankowości mobilnej, które obowiązują niezależnie od tego, w której instytucji mamy założone konto:

  • nie instaluj aplikacji pobranych spoza oficjalnych sklepów,
  • nie podawaj poufnych danych, jeśli nie masz pewności co do legalności strony,
  • zwracaj uwagę na uprawnienia, jakich wymaga aplikacja,
  • uważnie czytaj wiadomości SMS, maile oraz powiadomienia i sprawdzaj ich nadawcę,
  • sprawdzaj informacje o aplikacji, np. datę publikacji w sklepie, opinie użytkowników na temat twórcy lub samej aplikacji. 
Źródło artykułu:WP Tech
wiadomościbankowość mobilnaszkodliwe oprogramowanie
Komentarze (77)