Naukowcy odkryli tlen na Marsie. To może oznaczać istnienie życia

Weź głęboki wdech, bo na Marsie jest tlen. Znajdujący się w skałach i podwodnych jeziorach sugeruje, że na Czerwonej Planecie może istnieć podziemne życie. Naukowcy bardzo chcą w to wierzyć.
Mars może tętnić życiem podziemnym
Mars może tętnić życiem podziemnym (NASA / JPL-Caltech)
ycipk-104ydm

Niestety gdyby człowiek nawet znalazł się na Marsie to nie byłby w stanie wziąć głębokiego wdechu. Nie przeżyłby tego. Jednak ostatnie analizy doprowadziły naukowców z Jet Propulsion Laboratory (NASA) do teorii wedle której pod powierzchnią planety może istnieć życie. Niestety nie tak zaawansowane jak na Ziemi, ale posiadające zdolności do oddychania w warunkach panujących pod powierzchnią planety.

Tlen i woda na Marsie - dobre warunki dla życia

Zespół naukowców z JPL przeanalizował odkrycie silnie utlenionych skał, znalezionych w 2016 roku na Marsie przez łazik Curiosity. Dodano do tego fakt odkrycia podziemnych jezior na Czerwonej Planecie.

ycipk-104ydm

Prawdopodobnie pod powierzchnią Marsa wciąż jest pełno wody. Połączenie odkrycia tlenu w skałach i zbiorników wodnych może sugerować, że są szanse na utrzymanie życia podpowierzchniowego.

Naukowcy zdumieni odkryciem tlenu na Marsie

"Znaleźliśmy coś bardzo zaskakującego: wiele basenów bardzo słonej wody może istnieć w różnych miejscach na Marsie" - powiedział Vlada Stamenkovic, naukowiec z JPL i główny autor badań dla portalu "Popular Mechanics" . "Są w zupełności wystarczające, by umożliwić tlenowe oddychanie mikrobom, a nawet gąbkom, które są najprostszymi zwierzętami."

Wyniki sugerują, że w podziemnych, słonych jeziorach Marsa może istnieć życie. A więc są aktualnie najbliższym miejscem do poszukiwania życia pozaziemskiego.

ycipk-104ydm

Zobacz także: Na Marsie pojawiła się dziwna smuga. Prawdopodobnie to wybuch olbrzymiego wulkanu

Jakim typem gracza jesteś? Preferujesz klasyczne produkcje dla jednego gracza czy uważnie śledzisz esport? Wypełnij nasz quiz!