Lojalnych klientów nie brakuje, jednak nie będzie tak zawsze

Lojalnych klientów nie brakuje, jednak nie będzie tak zawsze

Lojalnych klientów nie brakuje, jednak nie będzie tak zawsze
Źródło zdjęć: © Jupiterimages
26.02.2010 06:04, aktualizacja: 26.02.2010 09:23

Znaczna część klientów przy wyborze kolejnego telefonu kieruje się jego marką, a dopiero później możliwościami, jakie oferuje - wynika z analizy przeprowadzonej przez firmę TNS. Jednak coraz większą rolę odgrywają tutaj usługi dodane, których liderem jest Apple ze swoim App Store.

Firmy takie jak Nokia, Samsung, Apple czy BlackBerry nie mogą narzekać na lojalność swoich klientów. Ich odsetek cały czas kształtuje się powyżej 50%. Jednak coraz więcej klientów, bo aż 29%, przy wyborze nowego urządzenia zwraca uwagę również na jego wygląd oraz wygodę obsługi.

Coraz więcej klientów atrakcyjności w nowym telefonie upatruje również w dostępności dla niego dodatkowych aplikacji i treści. Wśród nich znajdują się gry, muzyka czy mapy do nawigacji. Na te elementy zwraca uwagę około 13% osób zamierzających zakupić nową słuchawkę. Jednak w przedziale wiekowej od 16 do 30 lat wskaźnik ten wynosi już 39%.

Jednak jeśli wziąć pod uwagę wszystkie czynniki, którymi kierują się nabywcy nowych telefonów, to okaże się, że atrakcyjność aplikacji znajduje się na samym końcu ich listy życzeń. Najważniejszymi elementami są tutaj wygoda obsługi, marka, ekran dotykowy oraz rodzaj systemu operacyjnego.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)