Lekki i wytrzymały laptop do biura. Na co zwracać uwagę przy wyborze?

Z laptopem można pracować niemal wszędzie, dlatego sporo osób rezygnuje ze stawiania jednostek stacjonarnych. Czym powinien się charakteryzować laptop do prac biurowych?

Lekki i wytrzymały laptop do biura. Na co zwracać uwagę przy wyborze?
Źródło zdjęć: © Pixabay.com
Sylwia Ścibak

12.10.2018 09:44

Laptop do biura – podzespoły

Laptop, który ma służyć jedynie do przeglądania internetu, wykonywania prostych prezentacji czy gromadzenia danych w formie dokumentów tekstowych i arkuszy kalkulacyjnych, nie musi być niesamowicie wydajny. Dobrym wyborem będzie najprostszy model z dwurdzeniowym procesorem, pamięcią RAM minimum 4 GB oraz zintegrowaną kartą graficzną.

Jeśli chodzi o pamięć masową, to w tym przypadku warto sięgać po laptopy z dyskiem półprzewodnikowym (SSD), dzięki któremu ładowanie systemu operacyjnego, zapisywanie oraz kopiowanie plików odbywa się w znacznie krótszym czasie. Co więcej, dysk SSD nie jest narażony na uszkodzenia mechaniczne, ponieważ nie posiada ruchomych części (a to bardzo ważne w przypadku laptopa). Tego typu urządzenia – pomimo wielu zalet – wciąż są stosunkowo drogie w porównaniu do tradycyjnych dysków talerzowych. Warto zatem wybierać mniejsze egzemplarze, np. 128-gigabajtowe, 256-gigabajtowe itp., które zapewnią komfort pracy, nie będą zbyt drogie i zmieszczą wiele różnych plików. Jednak jeżeli potrzebujemy więcej miejsca do np. archiwizacji, możemy zdecydować się na duet SSD+HDD albo, po prostu, na dysk HDD (najczęściej natkniemy się na dysk o pojemności 1000 GB, co jest absolutnie wystarczające).

W modelach lekkich i niewielkich, które są nastawione przede wszystkim na mobilność, może brakować np. napędu optycznego czy przewodowej karty sieciowej (ze złączem RJ-45). Warto mieć to na uwadze, zwłaszcza jeżeli w pracy nadal korzystamy z płyt, a z siecią będziemy łączyć się za pomocą przewodu, a niekoniecznie za pomocą Wi-Fi.

Współczesne laptopy zawierają standardowo złącze HDMI (albo DisplayPort czy VGA), kilka egzemplarzy USB (w tym standard USB 3.0 czy USB typu C), jak również czytniki kart pamięci.

Obraz
© iStock.com | michelangeloop

Laptop do biura – mobilność i ergonomia pracy

Podzespoły to nie wszystko, gdyż liczy się również ergonomia pracy. By czuć się jak najbardziej komfortowo przez 8 godzin, warto wybrać laptopa z matową matrycą, która nie odbija światła i zapewnia dobre odzwierciedlenie obrazu w różnych warunkach oświetleniowych. Dobrym wyborem będzie też ekran o przekątnej 15,6 cali (dostępne są również modele 17-calowe), bo im większy obszar roboczy, tym jest wygodniej. Do prac biurowych powinna wystarczyć rozdzielczość Full HD (1920 x 1080 px). Istotna jest również wytrzymałość obudowy, więc warto przyjrzeć się np. laptopom z wodoodporną klawiaturą.

Ci, którzy często podróżują służbowo albo pracują również w terenie, mogą wybrać mobilny laptop 2w1 (hybrydowy lub konwertowalny), który ma nieco mniejszy ekran, ale za to jest lżejszy (najlepszy to taki, który waży nie więcej niż 2 kg). Laptopy 2w1 mają dotykową klawiaturę i w razie potrzeby można je potraktować jako tablet.

Advertisement
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)