Laptopy Apple bardziej zawodne niż Asus, Toshiba i Sony

Laptopy Apple bardziej zawodne niż Asus, Toshiba i Sony

Laptopy Apple bardziej zawodne niż Asus, Toshiba i Sony
Źródło zdjęć: © IDG.pl
18.11.2009 18:00, aktualizacja: 19.11.2009 10:54

Laptopy marki Apple są bardziej zawodne niż konkurencyjne i tańsze produkty firm takich jak Asus, Toshiba czy Sony - wynika z analiz SquareTrade, która przeanalizowała ponad 30 tys. zgłoszeń gwarancyjnych od swoich klientów. Badania wykazały również, że netbooki są o 20% bardziej zawodnym sprzętem niż pozostałe urządzania przenośne.

SquareTrade, zajmująca się dystrybucją i naprawą komputerów przenośnych, opublikowała raport dotyczący awaryjności notebooków. Z dokumentu wynika, że najbardziej niezawodny sprzęt oferuje Asus, Toshiba i Sony. Ciekawostką jest, że na czwartym miejscu znalazło się Apple.

Obraz
© Awaryjność laptopów do 3 lat po zakupie (fot. IDG.pl)

SquareTrade przeanalizowała 3. tys. zgłoszeń gwarancyjnych nadesłanych przez użytkowników nowych komputerów przenośnych (do trzech lat). Firma wytypowała 3 tysiące laptopów każdego z 9 producentów i prześledziła jego żywotność.

Wyniki szokują: okazało się, że w ciągu 3. miesięcy od zakupu co trzeci klient zgłosił swój komputer do naprawy (31% osób). Dwie trzecie osób natomiast (20,4%) reklamowało produkcyjną wadę sprzętu. Tylko 10,6% osób twierdziło natomiast, że przyczyniło się do awarii swojego urządzenia.

Z zestawienia wynika, że Asus z wynikiem poniżej 10. zwrotów w pierwszych 2 latach użytkowania i 15,6% w trzecim roku użytkowania oferuje najbardziej niezawodne komputery przenośne. Na drugim miejscu znalazła się Toshiba z wynikiem poniżej 10% w 2 roku i 15.7% w trzecim po zakupie:

Obraz
© Awaryjność laptopów - producenci (fot. IDG.pl)

"Apple w połowie stawki nie jest żadnym zaskoczeniem. Niespodzianką jest za to ASUS, który - jak okazało się z naszej analizy - oferuje najmniej awaryjny sprzęt"- powiedział wiceprezes marketingu w SquareTrade.

Z raportu SquareTrade wynika, że netbooki cechują się o 23. większą awaryjnością niż klasyczne laptopy oferowane w cenach 400-1000 dolarów. Awaryjność jest też aż o 38% większa przy zestawieniu z laptopami kosztującymi powyżej tysiąca złotych. "Do trzech lat po zakupie połowa klientów korzystających z netbooków zgłosi jakąś wadę sprzętu" - czytamy w raporcie SquareTrade. Firma dodaje jednak, że trudno jej badać ten rynek - netbooki są bowiem produktem stosunkowo nowym, a na listach sprzedaży dominują marki ASUS i Acer.

Źródło artykułu:idg.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (47)