Kryptowaluta Facebooka jeszcze w tym miesiącu. FB chce zachęcić nas do zakupów
Według niepotwierdzonych źródeł, Facebook ma zaprezentować własną kryptowalutę o nazwie Libra jeszcze w tym miesiącu. Firma liczy na to, że kryptowaluta przyjmie się w krajach rozwijających się, gdzie waluta często jest niestabilna i ułatwić użytkownikom robienie zakupów na FB.
12.06.2019 09:05
Jak donosi serwis TechCruch Facebook ma przedstawić swoją kryptowalutę już 18 czerwca. Libra będzie służyła przede wszystkim do robienia zakupów w aplikacjach należących do koncernu, takich jak Messenger czy WhatsApp, ale firma myśli również o fizycznych terminalach, które będą przypominały bankomaty. Według informacji serwisu The Verge rozliczanie transakcji przez Librę ma się wiązać z dodatkowymi bonusami dla sprzedawców.
Kryptowaluta Facebooka - co oznacza?
Wspomnieliśmy już o dodatkowych korzyściach, jakie mogą wiązać się z rozliczaniem transakcji przez facebookowe tokeny. Wprowadzenie kryptowaluty ma również zachęcić nas do robienia zakupów bezpośrednio z Facebook Marketplace. Od niedawna (na razie tylko w USA) Facebook wprowadził kilka nowości związanych z robieniem zakupów w aplikacjach firmy. Użytkownicy mogą m.in. kupować produkty bezpośrednio od influencerów, a sprzedawcy korzystający z Facebook Marketplace - wysyłać klientom produkty za pośrednictwem Facebooka. W Polsce z kolei pojawiła się również funkcja, dzięki której możemy umieszczać na produktach tagi z ceną i kierować bezpośrednio do sklepu.
Kryptowaluta Libra ma więc dać nam prostszy dostęp do zakupów, a tym samym zachęcić nas do wydawania tokenów w aplikacjach Facebooka. Co więcej pracownicy pracujący nad Librą mieli podobno dostać wybór, czy chcą otrzymać wynagrodzenie w formie kryptowaluty czy standardowej Facebook zdaje się również rozumieć problem z zaufaniem związanym z zarządzaniem kryptowalutami, dlatego poszukuje partnera, z którym będzie mógł założyć fundację na ten cel.
Facebook współpracuje także z rządami, by uzyskać zgodę na wykorzystywanie tokenów w formie fizycznej. Firma pracuje dodatkowo nad środkami zapobiegania oszustwom, w tym „bardziej rygorystycznymi formami weryfikacji tożsamości”, jak podaje The Verge.