Koronawirus. Tak Facebook walczy z fake newsami
- Naszym priorytetem jest udostępnienie wszystkim rzetelnych informacji na temat koronawirusa - mówi Mark Zuckerberg. - Współpracujemy z WHO i innymi organizacjami oraz służbami.
Założyciel Facebooka, podczas telefonicznej konferencji z dziennikarzami powiedział, że kolejne wyzwanie na liście wyzwań, to zatrzymanie dezinformacji szerzonej na jego portalu. W tym celu Facebook podjął współpracę z WHO, która ma identyfikować i usuwać fake newsy.
W kwestii wyzwań ekonomicznych, jakie stawia pandemia koronawirusa Facebook przekazał 100 mln dolarów na wsparcie małych przedsiębiorców.
Znaczna większość pracowników Facebooka pracuje z domu, te same warunki chcemy zapewnić naszym podwykonawcom, jak np. osobom weryfikującym treści pojawiające się na Facebooku. W tej kwestii portal pracuje też nad rozwojem weryfikacji przez sztuczną inteligencję. Przy tej okazji Mark Zuckerberg odniósł się do przypadku, w którym wiele rzetelnych artykułów dotyczących koronawirusa zostało oznaczonych jako spam. Według szefa Facebooka było to błędne oznaczenie spowodowane przez usterkę techniczną i taka sytuacja ma się już nie pojawić.
Z nowości Mark Zuckerberg ogłosił, że buduje we współpracy ze organizacjami zdrowia publicznego, centrum informacji o koronawirusie, które będzie widoczne dla wszystkich, w głównej części strony Facebooka. Ma się to pojawić już w ciągu najbliższych 48 godzin.
Facebook udostępni także bezpłatnie narzędzie Workplace dla administracji i służb medycznych oraz ratunkowych.