Kontakt z ZUS przez internet: E‑wizyta zyskuje na popularności

ZUS zachęca do kontaktu z pracownikami poprzez wideorozmowę, w ramach niedawno uruchomionej usługi E-wizyta. Jak poinformowano na Twitterze, od 19 października przeprowadzono już prawie 6 tysięcy takich konsultacji.

ZUS zachęca do kontaktu przez internet
ZUS zachęca do kontaktu przez internet
Źródło zdjęć: © Anatol Chomicz / Forum | RM, Anatol Chomicz / Forum
Oskar Ziomek

Zakład Ubezpieczeń Społecznych dostosowuje się do zmieniającej się sytuacji epidemicznej w kraju i zachęca do korzystania z e-wizyty, czyli możliwości przeprowadzenia wideorozmowy z pracownikiem ZUS z wybranego oddziału. Usługa ruszyła jeszcze w październiku, a od 4 listopada jest oferowana przez kolejnych 18 placówek.

Osoba zainteresowana umówieniem spotkania musi wybrać termin między godziną 9:00 a 14:30 w dzień roboczy i być świadoma, że może się połączyć tylko z pracownikiem placówki, która jest dla niej właściwa ze względu na miejsce zamieszkania. Płatnicy zostaną umówieni z pracownikiem placówki właściwej dla adresu prowadzonej działalności.

Jak umówić się na e-wizytę - tutorial [e-wizyta]

ZUS radzi, aby do rozmowy wybrać ciche miejsce z jednolitym tłem i urządzenie z kamerą; przed rozmową trzeba będzie potwierdzić swoją tożsamość, pokazując do obiektywu swój dowód osobisty. Oprócz samego zainteresowanego, w rozmowie może brać także maksymalnie jeden opiekun klienta – jego imię i nazwisko należy podać już na etapie rezerwacji E-wizyty.

Zobacz też:

Wprowadzenie E-wizyt to nie jedyna zmiana w ZUS istotna z punktu widzenia obecnej sytuacji. Koniec 2020 roku to także moment wycofania z przeglądarek obsługi technologii Flash, która obecnie wciąż jest potrzebna do działania internetowej platformy PUE ZUS. Na szczęście ZUS jest na to przygotowany: do końca roku wdrożone zostaną zmiany, po których Flash nie będzie już potrzebny. Więcej na ten temat można przeczytać na dobrychprogramach.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)