Komisja Europejska sprawdza skargi antymonopolowe przeciwko koncernowi Google

Komisja Europejska sprawdza skargi antymonopolowe przeciwko koncernowi Google

24.02.2010 15:08, aktual.: 24.02.2010 15:35

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Komisja Europejska poinformowała koncern internetowy Google, że trzy firmy wniosły przeciwko niemu skargę na stosowanie praktyk niezgodnych z zasadami wolnej konkurencji. Poinformowała o tym Julia Holtz, prawniczka odpowiedzialna w Google'u za sprawy antymonopolowe.

Komisja Europejska poinformowała koncern internetowy Google, że trzy firmy wniosły przeciwko niemu skargę na stosowanie praktyk niezgodnych z zasadami wolnej konkurencji. Poinformowała o tym Julia Holtz, prawniczka odpowiedzialna w Google'u za sprawy antymonopolowe.

Skargi złożyła między innymi brytyjska porównywarka cen Foundem, specjalizująca się w zagadnieniach prawnych francuska wyszukiwarka Ejustice.fr i portal konsumencki Ciao, który od połowy 200. roku jest spółką córką Microsoftu. Google nie będzie się uchylał od żądań Komisji, odpowie na skargi i dostarczy dodatkowych informacji.

Obraz
© (fot. Jupiterimages)

Google jest świadomy faktu, że te skargi spotkają się z wielkim zainteresowaniem i w związku z tym postanowił przedstawić wyjaśnienia w tej sprawie –. twierdzi Holtz. Według prawniczki przedsiębiorstwa Foundem i Ejustice.fr oświadczyły, że w ukierunkowanych na konkretną tematykę wyszukiwarkach są bezpośrednimi konkurentami Google'a. Obie firmy skarżą się na to, że koncern z Mountain View degraduje ich wyniki wyszukiwania w listach linków. Ciao przedstawił Komisji Europejskiej zastrzeżenia do warunków świadczenia usługi w systemie reklamy Google AdSense, które już wcześniej zostały przedłożone federalnemu urzędowi antymonopolowemu w Niemczech.

Google zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne dla podmiotów komercyjnych jest dobre ulokowanie w rankingu wyników wyszukiwania i przyznaje, że system wyszukiwarki tej firmy nie działa perfekcyjnie, ale chodzi tutaj o bardzo trudny techniczny problem, z którym Google zmaga się dzień w dzień wiele milionów razy –. pisze Holtz. Jej firma nie ma nic przeciwko wertykalnym wyszukiwarkom. Serwisy takie jak Moneysupermarket.com, Opodo i Expedia zwykle w wynikach wyszukiwania uzyskują wysokie pozycje. Google podkreśla, że nie ma zamiaru szkodzić wolnej konkurencji i jest otwarte na prawdziwe zastrzeżenia.

Google zauważa, że Foundem jest członkiem założonej między innymi przez Microsoft grupy Initiative for a Competitive Online Marketplace (ICOMP). Jej dyrektor Auke Haagsma w ubiegłym roku podczas kongresu wyszukiwarek powiedział, że ze względu na potęgę rynkową Google'a jego firma nie jest w stanie działać na zasadach w pełni konkurencyjnych. Gigant usług wyszukiwania wykorzystał pozycję monopolisty, kiedy Foundem pewnego dnia przestał się pojawiać w jego indeksach. W związku z tym grupa ICOMP złożyła skargę w Komisji Europejskiej.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (3)
Zobacz także