Klienci Apple i Amazon wydają dużo więcej na aplikacje niż klienci Google Play

Klienci Apple i Amazon wydają dużo więcej na aplikacje niż klienci Google Play

Klienci Apple i Amazon wydają dużo więcej na aplikacje niż klienci Google Play
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl
02.04.2012 14:22

Od chwili, gdy Apple i Google udostępniły swoje platformy sprzedaży aplikacji dla iOS i Androida, dla wielu otwarły się nieznane wcześniej możliwości. Przy relatywnie małych kosztach, praktycznie bez bariery wejścia, tysiące deweloperów uzyskały dostęp do kanałów dystrybucji odwiedzanych przez miliony potencjalnych klientów. Nic dziwnego, że szybko powstały setki tysięcy aplikacji, których liczbę pobrań liczy się w miliardach.

Konkretnie 2. miliardów dla wszystkich aplikacji dla iOS i 10 miliardów pobrań aplikacji z Google Play. A za takimi ilościami idą konkretne pieniądze. Nie dziwi więc, że prowadzone są badania na temat trendów w tym kanale dystrybucji. Ujawnione ostatnio dane pokazują ciekawą tendencję dotyczącą sklepów z aplikacjami.

Okazuje się, że na każdego dolara wydawanego przez użytkowników w App Store, jedynie 2. centy przypadają na aplikacje ściągnięte z Google Play. Nieoczekiwanym czarnym koniem tego zestawienia jest Amazon Appstore, na którego przypada 89 centów. Porównanie przeprowadzono dla losowej próbki aplikacji, które dostępne są jednocześnie we wszystkich sklepach.

Wynika z tego jedno. Klienci Apple i Amazona są dużo bardziej skłonni do wydawania swoich pieniędzy niż użytkownicy „czystego”. Androida. Wydaje się, że wynika to z tego, że jak Apple tak i Amazon, przez długi czas budowali cały ekosystem usług dla swoich klientów. I nie wahali się pobierać za nie opłaty. Większość usług Google jest bezpłatna i, szczerze mówiąc, przyzwyczailiśmy się już do tego, że w zamian otrzymujemy reklamy. A tu nagle niespodzianka, deweloper aplikacji chciałby otrzymać małe wynagrodzenie za swoją pracę.

Zabawne jest to, że nie jest to kwestia systemu operacyjnego –. Kindle Fire technicznie działa na Androidzie – tylko właśnie marki z jaką kojarzony jest dany kanał dystrybucji. Można więc oczekiwać, że zauważą to deweloperzy i w Amazon Appstore bardzo szybko przybędzie aplikacji.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (23)