KFC prezentuje autonomiczne foodtrucki 5G. Chińczycy już z nich korzystają

KFC testuje "restauracje na kółkach"
KFC testuje "restauracje na kółkach"
Źródło zdjęć: © Twitter

24.11.2020 11:12, aktual.: 02.03.2022 13:57

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Autonomiczne foodtrucki 5G to najnowsze rozwiązanie zaproponowane przez popularną sieć restauracji KFC. Usługa jak na razie dostępna jest wyłącznie w Chinach. W sieci pojawiły się pierwsze zdjęcia mobilnych punktów ze smażonymi kurczakami.

Pandemia COVID-19 nie zwalnia tempa, a naukowcy z całego świata pracują nad kolejnymi rozwiązaniami, które pomogą w zahamowaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2. Jedną z metod, dzięki którym ludzie mogą uniknąć zakażenia, jest ograniczanie kontaktu z obcymi osobami. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego amerykańska sieć restauracji KFC, która właśnie zaproponowała swoim klientom nową usługę.

Popularna sieć KFC zaprezentowała właśnie pierwsze autonomiczne foodtrucki, sterowane za pomocą sieci 5G. Miłośnicy smażonego kurczaka mogą kupować w nich swoje ulubione przekąski bez pośrednictwa sprzedawcy.

Usługa jak na razie dostępna jest wyłącznie w Chinach, jednak niewykluczone, że jeżeli "restauracje na kółkach" spotkają się z pozytywnym odbiorem klientów, sieć zdecyduje się na rozmieszczenie foodtrucków na całym świecie.

Za produkcję foodtrucków odpowiada firma Neolix - startup z Pekinu specjalizujący się w pojazdach autonomicznych.

Aby dokonać zamówienia, klienci posługują się ekranem dotykowym. Następnie płacą za pośrednictwem kodów QR. Po zatwierdzeniu transakcji, w pojeździe otwierają się drzwiczki, skąd można odebrać zestaw.

Skorzystanie z autonomicznych foodtrucków rozważa również sieć restauracji Pizza Hut.

Na razie nie wiadomo, czy usługa będzie dostępna w Polsce. Zdaniem ekspertów, popularyzacja tego typu rozwiązania, szczególnie w dobie pandemii koronawirusa, jest jednak nieunikniona.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (52)
Zobacz także