Johnson & Johnson chce stworzyć nową szczepionkę na COVID-19

Johnson & Johnson chce stworzyć nową szczepionkę na COVID-19

Nowa szczepionka? Wystarczy tylko jedna dawka!
Nowa szczepionka? Wystarczy tylko jedna dawka!
Źródło zdjęć: © Pixabay
Karolina Kowasz
20.03.2021 13:23

Popularny amerykański koncern Johnson & Johnson ma w planach stworzenie drugiej generacji szczepionki przeciwko COVID-19. Jak donosi Fox News, firma skupia swoje wysiłki na przyspieszeniu tego procesu.

Szczepionka Johnson&Johnson jest już czwartym preparatem dostępnym na rynku. Co ważne, jest zatwierdzona do stosowania w państwach Unii Europejskiej. W przeciwieństwie do innych szczepionek, preparat podaje się w jednej dawce, a dodatkowo nie wymaga on przechowywania w bardzo niskich temperaturach. Szczepionkę wystarczy trzymać w warunkach chłodniczych. 

Jak poinformował rzecznik firmy, wyniki badań ich obecnej szczepionki potwierdzają ochronę przed wieloma istniejącymi już mutacjami koronawirusa. Koncern nie ustaje jednak w pracach nad ciągłym rozwijaniem drugiej generacji szczepionki. Wnioski zdobyte w trakcie badań nad poprzednim preparatem zostaną wykorzystane do stworzenia nowego. 

Według badania przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych, dotychczasowa generacja szczepionek od Johnson & Johnson ma skuteczność na poziomie 72 procent w zapobieganiu umiarkowanemu i ciężkiemu przebiegowi COVID-19. Dane obejmujące także inne kraje na całym świecie wskazują, że skuteczność ta wynosi 66 procent. 

Poza stworzeniem nowej generacji szczepionek, Johnson & Johnson pracuje również nad zwiększeniem produkcji obecnego preparatu. Celem firmy jest możliwość jak najszybszego dostarczenia istniejącej szczepionki przeciwko koronawirusowi aby zaspokoić istniejący już popyt. 

Jak wczoraj zapowiadał minister zdrowia, Adam Niedzielski, Polska spodziewa się, że w drugim kwartale zostanie dostarczone około 4,5 mln dawek szczepionki przeciwko COVID-19 od firmy Johnson & Johnson.

Źródło artykułu:WP Tech
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (133)