Jest już ponad 1,7 mld stron internetowych. Jak stworzyć najlepszą?

Jest już ponad 1,7 mld stron internetowych. Jak stworzyć najlepszą?

Jest już ponad 1,7 mld stron internetowych. Jak stworzyć najlepszą?
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com | Interaktywnie.com
04.11.2019 10:47

64 procent internautów wykorzystuje internet jako źródło wiedzy o produktach i usługach, a ponad 57 procent Polaków robi już zakupy przez sieć. Dostęp do internetu ma 85 procent mieszkańców Polski. Z kolei w przypadku firm odsetek ten jest jeszcze wyższy i wynosi aż 96 procent - wynika z najnowszego raportu portalu o marketingu Interaktywnie.com.

60,7 procent badanych wykorzystuje internet do sprawdzania poczty elektronicznej, a 49,9 procent do korzystania z serwisów społecznościowych. Ale to zakupy trzęsą siecią - czytamy w raporcie Interaktywnie.com. W internecie kupujemy już wszystko - od perfum po meble - ale konkurencja jest ogromna i niełatwo przebić się z ofertą. Aż 57 procent badanych zadeklarowało, że robi zakupy online. 43 procent respondentów wybiera jedynie sklepy stacjonarne.

Wartość handlu internetowego w Polsce przekroczyła już 55 mld zł, a najwięcej w internecie przeznaczamy na zakup odzieży (253 zł miesięcznie) oraz obuwia (230 zł miesięcznie). Z kolei ma urządzenia mobilne i sprzętu AGD i RTV w ciągu sześciu miesięcy Polacy wydawali średnio odpowiednio 951 zł i 605 zł.

Jeśli promocja, to przede wszystkim w wyszukiwarce

Google jest głównym źródłem użytkowników dla większości sklepów internetowych. Z wyszukiwarki korzysta 98 proc. polskich internautów. Dopasowanie neuronowe w Google - metoda oparta na sztucznej inteligencji - przetwarza obecnie już około 30% wszystkich wyszukiwań, dzięki czemu Google coraz lepiej rozpoznaje pojęcia związane ze słowami kluczowymi, nawet jeśli nie są one wyrażone bezpośrednio. Dodatkowo, RankBrain, mobile-first index i obowiązkowy certyfikat HTTPS, a ostatnio - ponowny zresztą - wzrost znaczenia oryginalnego contentu to kolejne czynniki, jakie Google bierze pod uwagę, aby użytkownik był zadowolony, a przychody z reklam płynęły szerokim strumieniem.

Jedno nie istnieje bowiem bez drugiego, a walka o coraz bardziej rozproszoną uwagę użytkownika się zaostrza. Google, choć jego dominacja wśród wyszukiwarek jest wyraźna i niezagrożona, czuje na plecach oddech choćby Amazona. Ten e-commerce'owy gigant dotychczas koncentrował się na zwiększaniu sprzedaży, ale dzisiaj skala jego działania, pozwala mu monetyzować także intencje zakupowe użytkowników. Według najnowszych prognoz, w ciągu najbliższych dwóch lat, to właśnie jego udział w rynku reklam w wyszukiwarce będzie rósł, kosztem m.in. Google. Trudno mówić o tym, że Amazon Google'owi zagrozi, ale w Mountain View z całą pewnością go nie lekceważą, o czym świadczy chociażby nacisk, jaki stawiany jest na rozwój Google Shopping

Google o uwagę użytkowników walczy na wielu frontach i najchętniej - czego nie ukrywa - w ogóle nie wypuszczałoby ich ze swoich objęć, co też poniekąd mu się udaje. Liczba wyszukiwań tzw. zero-click (takich, w których po wpisaniu frazy kluczowej, nie klikamy w zewnętrzne treści wydawców, tylko zatrzymujemy się na informacjach, które podsuwa nam Google) w czerwcu 2019 roku osiągnęła rekordowy poziom, jak podaje firma Jumpshot, aż 50,33%.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)