Jakimi telefonami najchętniej łączymy się z Internetem

Jakimi telefonami najchętniej łączymy się z Internetem

Jakimi telefonami najchętniej łączymy się z Internetem
Źródło zdjęć: © LG
25.02.2011 12:45

W styczniu Polacy najchętniej mobilnie łączyli się z Internetem za pomocą telefonów z Symbianem (37%). 16,88% stanowiły połączenia z telefonów z zamkniętymi systemami Sony Ericssona, które powoli dogania Android.

Udział Symbiana w polskim rynku mobilnym jest większy od średniej ogólnoświatowej (30,25%). Duża popularność Sony Ericssona to już prawdziwy ewenement - ogólnoświatowa średnia wynosi 3,91%, podczas gdy w Polsce połączenia z telefonów szwedzko-japońskiego koncernu mają wysoką, drugą pozycję i 16,88% rynku.

Trzecią pozycję w Polsce zajmuje Android, z 16,11% połączeń - w skali ogólnoświatowej system Google'a ma 14,61%, ustępując iOS z 25,02% rynku i minimalnie BlackBerry OS z 15,03%.

Obraz
© (fot. LG)

W Polsce iOS jest dopiero czwarty z 10,59% połączeń, a urządzenia BlackBerry są poza rankingiem. Wciąż za to mamy 1,71% ruchu z mobilnego Windowsa, który z kolei wypadł ze statystyk ogólnoświatowych.

Chętniej od reszty świata korzystamy z Samsungów (zamknięte systemy operacyjne) - u nas generują one aż 9,3% ruchu, podczas gdy na całym świecie tylko 4,33% (niewiele więcej od Sony Ericssonów). Nie wydzielony w ogólnoświatowym zestawieniu LG, w Polsce pojawia się z 1,41% udziału.

W ostatnim roku wyraźną tendencję spadkową odnotował w Polsce iOS (jeszcze w lutym 2010 roku miał prawie 24% rynku), spada też udział Sony Ericssona (prawie 26% w styczniu 2010). Bardzo stabilną tendencję wzrostową ma Samsung (w ciągu roku z 2,93% do 9,3%) oraz Android (z 3,04% do 16,11%).

Ciekawie sytuacja wygląda w Nokii. Do czerwca udział w rynku malał, teraz jednak powoli rośnie i w skali roku wzrósł o 0,56 pp.

Użytkownicy coraz mniej jednak lubią korzystać ze standardowej przeglądarki Nokii i większość z nich instaluje w swoich telefonach Operę. Ta ostatnia jest w co drugim telefonie łączącym się z Internetem w Polsce (53,8%), a w skali ogólnoświatowej ma 21,04% rynku.

Statystyki prezentowane przez StatCounter oparte są o 15 mld odsłon stron internetowych miesięcznie w ramach 3 mln witryn internetowych. Dane aktualizowane są co 4 godziny i weryfikowane przed publikacją.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)