Jak zaprojektować dobrą stronę internetową? Oto poradnik dla firm

Redakcja marketingowego portalu Interaktywnie.com przygotowała ebook o projektowaniu stron internetowych dla biznesu oraz e-sklepów. Możesz go pobrać za darmo i bez rejestracji.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

Ebook jest dostępny tutaj:

Klienci stają się coraz bardziej niecierpliwi i wymagający, dlatego firmy muszą wykazać się coraz większą inwencją w zakresie kreowania doświadczeń użytkownika tak, aby utrzymać jego zaangażowanie albo zwrócić na siebie jego uwagę. Jak jednak tego dokonać, kiedy nie dość, że trendy w projektowaniu zmieniają się jak w kalejdoskopie i oprócz designu trzeba mieć na uwadze również ograniczenia technologiczne, a także wytyczne związane z SEO?

Otóż budując stronę internetową trzeba zadbać o to, by wszystkie elementy pozostawały ze sobą w harmonii tak, aby z jednej strony podróż użytkownika była intuicyjna i szybka, a cele łatwo osiągalne, a z drugiej, by roboty wyszukiwarek z łatwością wyszukiwały daną witrynę i indeksowały ją na możliwie wysokich pozycjach.

W praktyce, na szczęście, UX i SEO grają do jednej bramki. Dobra pozycja w SERP-ach sprawia bowiem, że odwiedzający trafiają na daną witrynę, a dobry UX, że wchodzą z nią w interakcje. Ostatnie aktualizacje algorytmu Google uwzględniają zresztą tę zależność. Algorytm RankBrain analizuje metryki, takie jak współczynnik odrzuceń witryny, organiczny CTR, liczba stron na sesję i czas przebywania, premiując strony bardziej użyteczne, wyświetlając je wyżej w wynikach wyszukiwania miż te, które mniej podobają się użytkownikom.

A co, jeśli chodzi o sam design? Tutaj warto zacząć od podstaw i podkreślić, że projektowanie UX, czyli doświadczeń użytkownika, to nie to samo co projektowanie interfejsu, czyli UI.

UX w e-commerce

W e-commerce UX dawno już został rozpoznany jako jeden z kluczowych czynników decydujących o sukcesie i został też mocno skodyfikowany. Jakie więc są generalne zasady projektowanie UX dla e-commerce'u?

Projekt UX dla e-commerce powinien wykraczać poza "piękną stronę internetową", skupiając się przede wszystkim na zbudowaniu łatwej w nawigacji ścieżki zakupowej. Powinien być kompatybilny zarówno z urządzeniami stacjonarnymi, jak i mobilnymi. Warto podkreślić, że responsywny projekt to nie tylko miły dodatek, ale konieczność dla wszystkich platform e-commerce. Jak wynika z badań, 52% potencjalnych klientów prawdopodobnie opuści witrynę, jeśli nie zrobi ona na nich wrażenia podczas korzystania z niej na telefonach komórkowych.

Jak marketing internetowy tworzy przewagi konkurencyjne przedsiębiorców MŚP?

- Witryna powinna pokazywać firmę z dobrej strony i pozwalać potencjalnym klientom nawiązać szybki i wygodny kontakt oraz przede wszystkim prezentować ofertę w sposób czytelny, klarowny i zachęcający do skorzystania z niej – tłumaczy w ebooku Marcin Durzyński, Wiceprezes Zarządu WeNet Group S.A., partnera publikacji. - Strona internetowa to często pierwsze miejsce styczności potencjalnego klienta z przedsiębiorstwem. Powinna być atrakcyjna wizualnie, nowoczesna i funkcjonalna.

Stronę należy zaprojektować zgodnie z zasadami UX. Chodzi tutaj o to, aby witryna wzbudzała wśród internautów pozytywne doświadczenia. Użytkownicy powinni szybko znajdować na niej potrzebne informacje. Strona musi być dziś responsywna, a więc dostosowana do urządzeń mobilnych, a także intuicyjna i wygodna w użytkowaniu. Z całą pewnością strona WWW wspiera rozwój firmy i każdy przedsiębiorca powinien o nią zadbać.

Trzeba jednak pamiętać, że tylko skuteczna i atrakcyjna witryna przyniesie korzyści biznesowi. Jej zaprojektowanie i stworzenie wymaga umiejętności technicznych, ale też zmysłu estetycznego i kreatywności. Warto to zadanie oddać w ręce specjalistów, którzy znają się na technologii oraz są na bieżąco z najnowszymi trendami.

Pamiętajmy też, że strona WWW powinna być prawidłowo zoptymalizowana, co m.in. wpływa na jej lepszą widoczność w Internecie, a to z kolei przekłada się na wzrost odwiedzin na stronie potencjalnych klientów. Trzeba więc zadbać o działania z zakresu pozycjonowania.

- Nasi specjaliści mają duże doświadczenie w pozycjonowaniu – dodaje Marcin Durzyński Wiceprezes Zarządu WeNet Group S.A. - Dbają o każdy aspekt działań SEO: od optymalizacji technicznej, przez linkowanie zewnętrzne, po optymalizację treści. Działania dostosowują do potrzeb danego biznesu oraz do aktualnych wymogów wyszukiwarki. Dziś konsumenci szukają produktów i usług w Internecie. Warto więc wykorzystać tę szansę i do nich docierać.

Więcej w ebooku, który znajdziesz po tym linkiem:

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu: WP Tech
Symulacja walki F-35 z Su-30. Nie chcą ujawnić, kto zwyciężył
Symulacja walki F-35 z Su-30. Nie chcą ujawnić, kto zwyciężył
Chiny rozmieszczają je na Pacyfiku. Widzą wszystko
Chiny rozmieszczają je na Pacyfiku. Widzą wszystko
Nieznane drony w Europie. Pojawiły się na krańcach NATO
Nieznane drony w Europie. Pojawiły się na krańcach NATO
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Incydent na wysokości 10 kilometrów. Coś uderzyło w samolot pasażerski
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Kosmiczna zbroja. Będzie chronić satelity i astronautów
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Przyjrzeli się śniegowi w Alpach. Nie mają dobrych wieści dla świata
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Rzadkie zjawisko na niebie. Udało mu się je sfotografować
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Mają najpotężniejszy pocisk na świecie. Stworzył go sojusznik Polski
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Bat na Shahedy Rosjan. Ukraińcy opracowali Bulleta
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Problem w otoczeniu Słońca. O tym zagrożeniu wiemy niewiele
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Są główną tarczą antybalistyczną Ukrainy. Ta chce pozyskać kolejne 25 sztuk
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35
Wszystko jasne. Berlin zdecydował w sprawie F-35