Jak wygląda polski internet mobilny?

Strona głównaJak wygląda polski internet mobilny?
19.07.2012 13:05
Jak wygląda polski internet mobilny?
Źródło zdjęć: © chip.pl

Informatyzacja polskiego społeczeństwa notuje dynamiczny wzrost. Jeszcze w 2003 r. tylko 33,7% gospodarstw domowych w Polsce posiadało komputer, a jedynie 16,9% miało dostęp do internetu. W 2011 roku odsetek ten wynosił odpowiednio 65% i 61% – wynika z III edycji raportu Internet 2K12. Ten stan to przede wszystkim zasługa ludzi młodych. Komputer z dostępem do sieci ma ponad 76% Polaków powyżej 16. roku życia oraz ponad 80% rodzin z dziećmi. Internet stał się podstawą funkcjonowania
w dzisiejszym świecie. Wpływ na społeczną potrzebę stałego dostępu do sieci ma również rozwój urządzeń mobilnych.

Dominacja Androida
Aktualnie światowym liderem na rynku systemów operacyjnych na urządzenia mobilne jest Google z Androidem. Pozycję najpopularniejszego systemu uzyskał także w Polsce. Jak wynika z badania gemiusTraffic, przeprowadzanego na potrzeby raportu Internet 2K12. liczba właścicieli smartfonów i tabletów z Androidem w marcu 2012 przekroczyła 2,5 mln użytkowników. Google wyprzedził konkurentów przede wszystkim dzięki możliwości wyboru spośród bogatej oferty produktów wykorzystujących jego system. Obecnie dostępnych jest około 600 modeli telefonów pracujących na Androidzie. Liderem jest Samsung, który w Polsce wygenerował najwięcej odsłon mobilnych zarejestrowanych przez system gemiusTraffic.

iOS się nie poddaje
Chociaż na polskim rynku jest ok. pięć razy więcej urządzeń pracujących na systemie Android niż iOS, to liczba odsłon generowanych przez urządzenia Apple wynosi w Polsce prawie 200 mln – mówi Krzysztof Piątek, Brand Manager, Internet Standard. Miesięcznie, z polskimi stronami WWW łączy się ponad 0,5 mln iPodów,iPadów oraz iPhone’ów. Oznacza to, że z urządzeń Apple korzystają najbardziej aktywni użytkownicy, którzy w pełni wykorzystują możliwości multimedialnych urządzeń – dodaje. M-commerce - przewaga iOS
Wpływ na rywalizację pomiędzy systemami Google i Apple ma dynamiczny rozwój m-commerce, czyli segmentu zakupów internetowych dokonywanych przy pomocy urządzeń mobilnych. Wyraźny wzrost transakcji zawieranych za pośrednictwem telefonów i tabletów rozpoczął się w 201. r. W Europie Zachodniej 75% transakcji mobilnych dokonywanych jest za pomocą urządzeń z logiem jabłka. Sytuacja zaczyna się jednak zmieniać. U zachodnich sąsiadów również widoczne są spadki udziału w rynku systemu iOS na rzecz Androida, który w ciągu ostatniego roku zyskał 9% i obecnie odpowiada za 21% transakcji.

W Polsce, jak pokazuje badanie zanox, ok. 30. transakcji mobilnych dokonano za pośrednictwem systemu Android, a 25% za pośrednictwem iPada, iPhone’a lub iPoda. Jednak wartość tych drugich jest zdecydowanie większa.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)