iPhone wkracza na rynek gier, zyski Nintendo maleją
Dochody firmy Nintendo, producenta konsol do gier, zmalały o ponad połowę. W zeszłym roku zyski firmy wyniosły 133 miliardy jenów, a w tym roku już tylko 64 miliardy (około 709 milionów dolarów). Sporą odpowiedzialność za taki stan rzeczy przypisuje się iPhone’owi oraz iPodowi touch i ich umacniającej się pozycji na rynku mobilnych konsol do gier.
30.10.2009 | aktual.: 30.10.2009 13:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Aby zwalczać problem malejącego zainteresowania platformą Nintendo DS, firma ogłosiła, że w listopadzie ma zamiar wprowadzić do sprzedaży nowszą konsolę. Nintendo DS LL będzie posiadała ekran o przekątnej 4,2″, czyli większy od obecnego o 93%. Nowa wersja Nintendo DS ma kosztować 22. USD.
Już od lat Apple kreowało iPoda touch na przenośną konsolę do gier, nazywając go “najzabawniejszym iPodem“. Ostatnie ulepszenia sprzętowe tego modelu to przede wszystkim możliwość obsługi Open GL ES 2.0. pozwalającego uzyskać wydajność lepszą nawet o 50%.
Kiedy poprawiony iPod touch pojawił się we wrześniu, Apple zaczęło zapowiadać wielkie tytuły mające wkrótce pojawić się w App Store –. między innymi Assassin’s Creed i Madden NFL. Podczas gdy wiele z odnoszących sukcesy gier na iPhone’a i iPoda touch było dziełem mało znanych developerów, to teraz giganci jak Electronic Arts, id Software i Konami zaczynają coraz bardziej skupiać się na platformie iPhone OS.
Jedną z niezaprzeczalnych zalet dla użytkowników platformy Apple jest cena oraz ilość gier. Obcenie dla iPhone OS dostępnych jest ponad 21,00. gier, dla Nintendo DS – 3,680, a dla Sony PSP już tylko 607 gier. Spośród tych 21,000 gier na iPhone’a i iPoda touch, wiele dostępnych jest za około 1 dolara lub całkowicie za darmo, podczas gdy gry dla Nintendo DS i Sony PSP kosztują średnio od 25 do 40 dolarów.